710-hevosvoimaisen Porsche 911:n voimavarat näkyvät nyt myös ulospäin – Techart esitteli korisarjansa uuteen Turboon ja Turbo S:ään

Uusi Porsche 911 Turbo on erityisesti 650-heppaisena S-versiona yksi maailman nopeimmista urheiluautoista, mutta ulospäin nelivetoisen tykin tyyli on korostetun hillittyä. Tämän saa korjattua Techartin tuoreen korisarjan avulla, ja samasta osoitteesta tarjotaan myös lisäpotkua pellin alle.

Porscheihin erikoistuneen saksalaisen tuning-pajan kädenjälki näkyy jo 911 Turbon keulassa, jota on höystetty uudella etupuskurilla. Puskurin tummien osien reunoja pitkin kulkevan tehosteraidan väri on yksilöllisesti valittavissa, ja sama koskee myös puskurin sivujen ilmanpoistoaukkoja ja ilmanohjaimia. Sivulta Techartin luomuksen erottaa hiilikuituisista peilinkoteloista, moniosaisista helmoista sekä takalokasuojien ilmanottoaukkojen ympärille lisätyistä aerodynamiikkaosista.

-- MAINOS --

Takalasin yläreunaan integroidaan puolestaan kattospoileri, ja takapuskurin alareunan diffuusorin designin voi valita eri vaihtoehtojen joukosta. Lisäksi Techartin reseptiin kuuluvat takapuskurin kulmien ilmanohjaimet sekä uusi takaspoileri. Techartin korisarja on täysin yhteensopiva Porschen aktiivisen aerodynamiikan kanssa, joten etuhelma ja takasiipi muuttavat asentoaan myös virityspajan käsittelyn jälkeen. Sisätiloja höystetään puolestaan nahkaisilla, hiilikuituisilla tai vähemmän tyypillisillä villaisilla koristeosilla. Lisäksi Techart tarjoaa mm. omaa suunnittelua edustavaa rattia sekä valaistuja kynnyslistoja, jotka on valmistettu hiilikuidusta.

-- MAINOS --




Tekniikan puolella Turbo S:n 3,8-litraisesta tuplaturbobokserista houkutellaan uuden moottorinohjaussoftan avulla 710 hevosvoiman huipputeho ja peräti 900 newtonmetrin maksimivääntö vakion 650 hepan ja 800 newtonin sijasta. Nollasta sataan kiihdytetään nyt vain 2,6 sekunnissa, kun taas kahdensadan nopeus on taulussa 8,1 sekunnin jälkeen. Huippunopeus ei ole kuitenkaan kohentunut, mutta 330 km/h riittänee useimmille. Kasvanut teho ei ole myöskään aina käytettävissä, vaan sitä varten täytyy olla valittuna joko Sport- tai Sport Plus -ajomoodi.

-- MAINOS --

Soundeja kohennetaan uudella läppäputkistolla, ja luonnollisesti alustankin saa vakiota matalammaksi. Pelkät jouset madaltavat kulkuasentoa noin 40 millillä, kun taas säädettävä alusta mahdollistaa 15-40 millin madalluksen. Vanteiksi Techart tarjoaa kahta eri mallia, jotka ovat edessä 20- ja takana 21-tuumaiset vakioauton tavoin. Haluttaessa saatavilla ovat kuitenkin myös pykälää leveämmät kumit sekä eteen että taakse.

Turo Leppänen
Turo Leppänen on ansioitunut autotoimittajamme, jonka pintaa syvemmälle meneviä kirjoituksia olemme saaneet lukea aiemmin Jokamies-verkkolehdessä ja muissa tunnetuissa alan julkaisuissa. Vapaa-ajalla Turo pitää huolta perheestään, yli tuhannen pienoisauton kokoelmastaan, sekä avokattoisesta saksalaisvalmisteisesta harrasteautostaan.

Uusimmat

Hyundai julkaisi tiiserikuvia upouudesta sähköautostaan – IONIQ 5 debytoi ensi kuussa

Hyundai esitteli puolentoista vuoden takaisessa Frankfurtin autonäyttelyssä 45-nimisen sähköautokonseptin, jonka pelkistetyt linjat yhdistivät futurismia retrohenkeen. Tuotantoversio saa IONIQ 5...

1978 Cobra Mustang II: Joko nyt disco-ajan Musse kiinnostaisi Ebayssakin?

Vaikka kaikki eivät siitä piittaakaan, niin nyt olisi tarjolla se Mustang II, joka tulisi omistaa. Siinä on targa-katto, 302...

Tässä se nyt on – Renault esitteli modernin sähkötulkinnan legendaarisesta Vitosesta

Nostalgialla on suuri arvo nykyisinä sähköistymisen aikoinakin. Kerroimme muutama päivä sitten, että Renault on suunnittelemassa sähkökäyttöisiä retroversioita takavuosien suosikeistaan....

Näitä vuoden 1954 Ferrareita on koko maailmassa vain kolme

Tiedätkö, miltä näyttää Vignalen korittama Ferrari 375 America vuodelta 1954? Ei hätää, sillä monelle rautaiselle autotietäjällekin kyseessä on melkoinen...

1980-luvun eurotyyliä moderniin Toyotaan – kantikkaan Proboxin nokka on kuin vanhasta VW Golfista

Oletteko koskaan kuulleet autosta nimeltä Toyota Probox? Emme olleet mekään ennen tämän jutun kirjoittamista, mutta tämän niminen farmarin ja...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...
Tilaa Tyyliniekan uutiskirjeLähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Lähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Tietojasi emme luovuta eteenpäin.