Uusi Porsche 911 Turbo on erityisesti 650-heppaisena S-versiona yksi maailman nopeimmista urheiluautoista, mutta ulospäin nelivetoisen tykin tyyli on korostetun hillittyä. Tämän saa korjattua Techartin tuoreen korisarjan avulla, ja samasta osoitteesta tarjotaan myös lisäpotkua pellin alle.
Porscheihin erikoistuneen saksalaisen tuning-pajan kädenjälki näkyy jo 911 Turbon keulassa, jota on höystetty uudella etupuskurilla. Puskurin tummien osien reunoja pitkin kulkevan tehosteraidan väri on yksilöllisesti valittavissa, ja sama koskee myös puskurin sivujen ilmanpoistoaukkoja ja ilmanohjaimia. Sivulta Techartin luomuksen erottaa hiilikuituisista peilinkoteloista, moniosaisista helmoista sekä takalokasuojien ilmanottoaukkojen ympärille lisätyistä aerodynamiikkaosista.
Takalasin yläreunaan integroidaan puolestaan kattospoileri, ja takapuskurin alareunan diffuusorin designin voi valita eri vaihtoehtojen joukosta. Lisäksi Techartin reseptiin kuuluvat takapuskurin kulmien ilmanohjaimet sekä uusi takaspoileri. Techartin korisarja on täysin yhteensopiva Porschen aktiivisen aerodynamiikan kanssa, joten etuhelma ja takasiipi muuttavat asentoaan myös virityspajan käsittelyn jälkeen. Sisätiloja höystetään puolestaan nahkaisilla, hiilikuituisilla tai vähemmän tyypillisillä villaisilla koristeosilla. Lisäksi Techart tarjoaa mm. omaa suunnittelua edustavaa rattia sekä valaistuja kynnyslistoja, jotka on valmistettu hiilikuidusta.
Suosittelemme
Tekniikan puolella Turbo S:n 3,8-litraisesta tuplaturbobokserista houkutellaan uuden moottorinohjaussoftan avulla 710 hevosvoiman huipputeho ja peräti 900 newtonmetrin maksimivääntö vakion 650 hepan ja 800 newtonin sijasta. Nollasta sataan kiihdytetään nyt vain 2,6 sekunnissa, kun taas kahdensadan nopeus on taulussa 8,1 sekunnin jälkeen. Huippunopeus ei ole kuitenkaan kohentunut, mutta 330 km/h riittänee useimmille. Kasvanut teho ei ole myöskään aina käytettävissä, vaan sitä varten täytyy olla valittuna joko Sport- tai Sport Plus -ajomoodi.
Soundeja kohennetaan uudella läppäputkistolla, ja luonnollisesti alustankin saa vakiota matalammaksi. Pelkät jouset madaltavat kulkuasentoa noin 40 millillä, kun taas säädettävä alusta mahdollistaa 15-40 millin madalluksen. Vanteiksi Techart tarjoaa kahta eri mallia, jotka ovat edessä 20- ja takana 21-tuumaiset vakioauton tavoin. Haluttaessa saatavilla ovat kuitenkin myös pykälää leveämmät kumit sekä eteen että taakse.