Ford Ranger Wildtrak on Frankfurtissa ensiesittelty erikoismalli, joka nostaa Ranger avolavan uudelle tasolle. Wildtrak on perusmallia sähäkämpi ja tyylikkäämpi, niin ulkoa kuin sisältä.
Wildtrakin erikoisväri on nimeltään Pride Orange, joka on hämmentävästä nimestään huolimatta upea väri. Etusäleikön tumma metallinharmaa ilme ja muut ulkokuoren sporttisuutta ilmentävät yksityiskohdat, kuten suorakaiteen muotoiset sumuvalot, lavan reunakaari, 18-tuumaiset kevytmetallivanteet, sivupeilit, ovenkahvat ja kylkien ilmanpoistoaukot tekevät Rangerista perusmallia erottuvamman.
Sisätiloissa ylpeää oranssia käytetään korostusvärinä, mikä lisää henkilöautomaisen tavalliseen sisustukseen urheilullisuutta. Kojelaudan voimakas vaakasuora linja korostaa matkustamon leveyttä. Kojelaudasta löytyy kahdella digitaalinäytöllä varustettu mittaristo sekä kahdeksantuumainen kosketusnäyttö. Oranssi korostus hipaisunäppäimillä varustetussa kojelaudassa luo ohjaamoon ylellistä tunnelmaa.
Uudessa Wildtrakissa on myös uudet istuimet, joissa yhdistyvät kestävyys ja urheilullisuus. Kuljettajan istuimesta löytyy peräti kahdeksan eri säätöä. Penkkien oranssiset tikkaukset ja brodeeraukset antavat matkustamolle lisää ilmettä.
Suosittelemme
“Upean uuden Wildtrakin johtama uusi Ford Ranger -mallisto tarjoaa asiakkaille lyömättömän yhdistelmän nelivetoista ajonautintoa, erottuvaa tyyliä ja ykkösluokan ominaisuuksia, kuten SYNC 2 -yhdistettävyyden”, sanoi Roelant de Waard (Vice President, Marketing, Sales & Service, Ford of Europe). ”Optimoidun polttoainetaloudellisuuden, vetokyvyn, kantavuuden ja luokkansa johtavan vedessäajokykynsä ansiosta Ranger on valmis mihin tahansa haasteeseen.”
Dieselmallisto sisältää 160 hevosvoiman version Fordin tuoreimmasta 2.2-litraisesta TDCi-moottorista – eli enemmän tehoja verrattuna edellisen mallin 150 hevosvoiman moottorivaihtoehtoon – sekä vieläkin väkevämmän 200-hevosvoimaisen, viisisylinterisen, 3.2 litran TDCi-moottorin. Valittavissa ovat kuusinopeuksinen manuaali tai automaattivaihteisto. Kaikki Suomeen tuotavat mallit ovat nelivetoisia.
Ford Ranger on edelleen yksi luokkansa pystyvimmistä ajoneuvoista. Se on suunniteltu ja rakennettu kulkemaan sujuvasti vaativimmassakin maastossa: auton maavara on 230 mm ja sen voi ajaa jopa 800 mm syvän veden läpi. 28 asteen lähestymiskulman ja 25 asteen jättökulman ansiosta uuden Rangerin kuljettaja voi ylittää jyrkkiäkin esteitä huoletta.
Sähköisesti ohjattavan jakovaihteiston ansiosta nelivetomallien kuljettajat voivat vaihtaa lennossa kaksivetoisesta nelivetoiselle high-range-vaihteelle keskikonsolin nupista. Matalan nopeuden vääntöä tai lisää jarrutusvoimaa alamäkeen haastavassa maastossa saadaan käynnistämällä low-range-nelivetovaihde. Sähköisesti lukittuva perätasauspyörästö antaa lisäpitoa vaikeissa olosuhteissa. Vahvojen maasto-ominaisuuksien lisäksi Ranger pystyy hinaamaan jopa 3500 kg kuormaa ja sen kantavuus on erinomainen.
Uudessa Rangerissa on myös rutkasti huipputeknologiaa, kuten Fordin SYNC 2-järjestelmä, jossa on 8-tuumainen kosketusnäyttö ja värikoodatut kulmat, joiden avulla valikossa navigointi on helppoa. Rangerista löytyy myös kaistavahti ja kaistanpitoavustin, aktiivinen vakionopeudensäädin, jossa on Forward Alert -toiminto, parkkitutka edessä ja takana, peruutuskamera, sekä kaatumisenestolla ja perävaunun vakautuksella varustettu elektroninen ajovakauden hallintajärjestelmä.
Kuljettajan apuna toimivat myös mäkilähtöapu, alamäkihidastin, kuormanhallintajärjestelmä ja hätäjarrutehostin.
“Uusi Ranger on täydellinen paketti asiakkaille, jotka haluavat ajopelinsä olevan yhtä seikkailuhenkinen kuin he itse”, de Waard sanoi. ”Se on kovin, älykkäin ja rohkein koskaan tekemämme Wildtrak.”