Suunnittelijalegenda Gordon Murrayn T.33-niminen hyperauto on kuin raikas tuulahdus vanhoilta hyviltä ajoilta muiden nykyautojen joukossa. McLaren F1:n henkisenä perillisenä toimivasta V12-koneisesta luomuksesta esitellään nyt myös avoversio.
Viime vuonna lanseerattu coupé on ollut sen verran menestyksekäs, että ostajia riittää myös targa-tyyppisellä kattoratkaisulla varustetulle Spiderille. T.33:n avomalli tuodaan koko komeudessaan julkisuuteen lähipäivinä, mutta Gordon Murray Automotive julkaisi uutuudestaan jo ensimmäisen piirretyn tiiserikuvan. Sen perusteella autossa on kova kattopala, joka liukuu piiloon ohjaamon taakse.
Katon lisäksi uusiksi on laitettu myös B-pilarin tienoo, jonka korinvärinen osuus on suurempi kuin coupéssa. Lisäksi umpimallin kuplamaisen takalasin paikalla näyttäisi olevan jonkinlainen pitkittäinen siiveke aerodynamiikkaa kohentamassa. Spider ei ole mikään jälkeenpäin ideoitu lisä mallistoon, vaan Gordon Murray luonnosteli avomallin jo ennen umpiversiota, jotta mittasuhteet olisivat kohdallaan. Muotojen sijasta Spiderissakin pääroolia näyttelee kuitenkin moottori.
Cosworthin kehittämän vapaasti hengittävän V12:n laulusta pääsee nauttimaan vieläkin intensiivisemmin vain taivas kattona. 3,9-litrainen mylly tuottaa 617 hevosvoiman huipputehon, mutta vieläkin vaikuttavampaa on vasta 11 100 kierroksen kohdalla sijaitseva punaviiva. Lisäksi V12 on varsin kevyt vain 178 kilon massansa myötä. Koko T.33 Spider edustaa nykyautoksi höyhensarjaa, koska auton paino on Spiderinakin 1108 kiloa, eli ainoastaan 18 kiloa coupéa enemmän.
Uusi Spider ei kuitenkaan etene tuotantoon aivan heti. Gordon Murray Automotive valmistaa nimittäin ensin 100 coupén sarjan, jonka tuotanto alkaa vasta ensi vuonna. Coupésta perittiin reilun 1,6 miljoonan euron hinta ennen veroja, joten avomalli lienee vielä jonkin verran arvokkaampi.