Toimittajan sydän sykkii Alfalle, koska siinä on jotain mitä ei perusavensiksesta löydä. Alfa on nimittäin kuin nainen parhaimmillaan; päällepäin kaunis ja sisältä ärhäkkä. Ja jos se ei tiputa nestettä kerran kuussa, on syytä epäillä jotain vakavampaa tapahtuneen.
Alfa Giulietta esiteltiin korvaamaan 147-malli vuonna 2010. Aina viisiovinen ja siten omaan makuun jo liioitellun käytännöllinen auto on käynyt kohtuuhyvin kaupaksi parhaimmillaan liki 80 000 kappaleen vuosimyynnillä. Moottorivalikoima on laaja jatkuen neliapilamallin 240-heppaiseen myllyyn, joka antaa autolle merkin maineen edellyttämän suorituskyvyn. Kun vielä ajotuntuma on kohdillaan, niin tässä on aito Alfa.
Ystäväni Ulla turvautui autokaupoille päädyttyään apuuni (koska ilmeisesti keneltäkään muulta ei löytynyt Alfan hankintaa puoltavia perusteita) ja tekikin kaupat asiantuntemukseni (lue innostukseni) ansiosta. Minä tietysti halusin nähdän minkä pommin ostamista tällä kertaa olin suositellut, jotta osaisin tarvittaessa varautua maastamuuttoon, mutta pelko oli turhaa: auto nimittäin osoittautui varsinaiseksi malliyksilöksi.
Lähdimme tietysti koeajolle, joka oli odotetusti nautinnollinen. Toimittajan unelmakin toteutui – vai toteutuiko? Katso video niin tiedät!