BMW M2 on viimeisin lisä merkin maineikkaaseen M-mallistoon. Edullisin ja pienin M-auto on kerännyt kovasti kehuja tarjoamastaan ajamisen hauskuudesta, joka palauttaa mieliin mm. ensimmäisen M3:n kultaiselta 1980-luvulta. Nykyiset isommat Ämmät eivät enää tarjoa vastaavaa alkukantaista ajamisen iloa, mikä on nostanut M2:n haluttavuutta.
Baijerilaismerkki haluaa painottaa nimenomaan tätä puolta autossa, ja niinpä siitä on tarjolla ainoastaan umpikattoinen coupé-versio. Se on tietysti paras valinta ratahupia varten, mutta jotkut asiakkaat voisivat silti kaivata tuulen tuiverrusta hiuksiinsa. Sitä ei ole kuitenkaan luvassa tehtaalta, koska painavampi ja koriltaan vetelämpi avoversio sotisi M2:n perusideologiaa vastaan.
Sveitsiläinen Dähler-virityspaja on silti löytänyt tästä oman markkinarakonsa, ja niinpä se esitteli nyt oman tulkintansa M2 Cabriosta. Auto on tehty tavallisen 2-sarjan avoversion koriin, johon on lisätty kaikki M2:n osat ekstrapulleita lokasuojia myöten. Myös moottori ja alustarakenteet on vaihdettu M2:n vastaaviin, mutta koneesta on kutiteltu vielä enemmän tehoa.
Suosittelemme
Dähler tarjoaa nimittäin autoon kahta viritystasoa, joista ensimmäinen nostaa 370 hevosvoiman vakiotehon 408 polleen. Vääntö kasvaa tällä Stage 1 -paketilla muhkeaan 580 newtonin lukemaan. Stage 2 pistää vielä paremmaksi, ja sen luvuiksi ilmoitetaan komeat 425 heppaa ja 610 newtonmetriä. Auton pitäisi kiihtyä molemmilla virityspaketeilla noin neljässä sekunnissa nollasta sataan, ja Stage 2- tasoinen auto yltää tasan 300 km/h:n huippunopeuteen. Jos tämäkään ei riitä, Dähler asentaa avotykkiinsä M4:stä peräisin olevan tuplaturbokoneen.
Voima pidetään aisoissa säädettävän alustan ja isojen jarrujen ansiosta. Etusatulat ovat peräti kahdeksanmäntäiset, ja vanteetkin ovat varsin massiivista mallia. Lisäksi autossa on mm. etupuskurin alle asennettu lisälippa, sporttiputkisto, M Performancen ratti ja alumiinipolkimet.