General Motors sai todellisen myrskyvaroituksen, kun Dodge Viperin konseptiversio esiteltiin vuoden 1989 Detroitin autonäyttelyssä. V8-koneinen Chevrolet Corvette alkoi näyttää riittämättömältä V10:llä ryyditetyn Dodgen rinnalla, joten Chevyllä ryhdyttiin tuumasta toimeen.
Shelby Cobran modernina tulkintana mainostetun Viperin myynti pääsi käynnistymään vasta vuonna 1992, mutta jo vuoden 1989 konsepti sai GM:n väen puntit tutisemaan. Amerikan ainoan todellisen urheiluauton viittaa harteillaan kantanut Corvette kaipasi nokalleen kipeästi lisäsylintereitä, tai näin ainakin Chevroletin väki luuli Viperin esittelyn jälkimainingeissa. Niinpä GM päätti nokittaa Dodgen kahden lisäpytyn voimin.
Kilpavarustelun tuloksena ei siis syntynyt V10-moottorista Vetteä, vaan Chevy päätyi saman tien 12-sylinteriseen täysimoottoriin. V12:ita oli toki nähty vauhdittamassa eksoottisia eurooppalaissportteja, mutta Corvettessa 12-mukinen mylly oli jotakin ennenkuulumatonta. Sellaista ei löytynyt General Motorsinkaan valikoimasta, joten voimanlähde päädyttiin tilaamaan Ryan Falconer Industries -nimiseltä yritykseltä.
600-kuutiotuumainen, eli komeasti 9,8-litrainen mylly oli alun perin tarkoitettu venekäyttöön, mutta se palveli mainiosti myös Corvetten nokalla. 1990-luvun alkupuolella valmistunut V12-koneinen luomus nimettiin Corvette ZR-1:n esimerkin mukaan Corvette ZR-12:ksi. 12-sylinterinen moottori vaati kattavia muutoksia auton rakenteeseenkin, ja niinpä Vetten nokkaa jatkettiin kahdeksalla tuumalla ohjaamon ja etupyörien välistä.
Tästä ja V12:sta huolimatta auton paino kasvoi vain 45 kilolla perus-Corvetteen verrattuna. Tämä kompensoitiin kevyesti, koska myllystä irtosi lähes 700 heppaa ja 921 newtonmetrin maksimivääntö. Motor Trend -lehti pääsi auton puikkoihin maaliskuussa 1993, jolloin varttimailin ajaksi kellotettiin 11,6 sekuntia 214 km/h:n loppunopeudella. Vertailun vuoksi Viperin vastaaviksi arvoiksi kerrottiin 12,9 sekuntia ja 181 km/h.
V12-Vette jäi kuitenkin yksittäiskappaleeksi, koska yksi moottori olisi tullut maksamaan hulppeat 45 000 dollaria. Auto majailee nykyään USA:n National Corvette Museumissa, jonne se on lainattu GM:n omista kokoelmista. Uniikki yksilö on muuten edelleen alkuperäisessä kunnossa, mutta alkuperäiset vanteet ja sivuputket ovat kadonneet vuosien mittaan.