Geneven jokakeväinen autonäyttely avaa pian ovensa. Sveitsissä järjestettävässä show’ssa nähdään tänäkin vuonna myös massavalmistajien uutuuksia, mutta erityisen otollista maaperää Geneve on erilaisille luksus- ja superautoille. Maineikkaimpiin Porsche-tuunaajiin kuuluvalla Techartilla on niistä rutkasti kokemusta, joten virityspajan viimeisin luomus tuodaan parrasvaloihin juuri Genevessä.
GrandGT Supremeksi nimetty auto on tehty Techartin ”tavallisen” GrandGT:n tavoin Panameran pohjalta, mutta Supreme-lisänimi antaa odottaa vielä jotakin ekstraa. Sitä onkin luvassa jo korimallin perusteella, koska tämän auton lähtökohtana on käytetty Panameran Sport Turismo -sporttifarmaria. Takapenkillä on siis enemmän pääntilaa kuin perus-Panameroissa, ja myös tavaratila on luonnollisesti korkeampi.
GrandGT Supreme on kuitenkin mahdollisimman kaukana arkisesta tavarankuljetuksesta. Auton sisustassa on nimittäin käytetty kasvisparkittua nappanahkaa, jonka viimeistelyvaiheessakaan ei ole hyödynnetty minkäänlaisia liuottimia. Käytännössä koko sisusta on vuorattu tällä nahalla jalkatiloista oviverhoiluihin, ja sisätiloja on vielä piristetty kontrastivärisillä koristeompeleilla. Sisustan viimeistely on sitä luokkaa, että tähän autoon ei todellakaan tekisi mieli astua kuraisilla kengillä.
Suosittelemme
Ulkokuorta on puolestaan viety vakiota sporttisempaan suuntaan varsin häijyn näköisen korisarjan avulla, joka kattaa tavanomaisten puskurien ja helmojen lisäksi myös lokasuojien reunoihin lisätyt levikepalat. Perää koristaa sporttiputkiston neljää ulostuloa reunustava massiivinen diffuusori, ja etupuskurin isot ilmanottoaukot takaavat erottuvuuden myös edellä ajavan taustapeilissä. Lisäksi konepellin keskelle on tuotu voimavaroista kertova kyömy, ja Techartin omaa designia edustavat vanteet ovat peräti 22-tuumaiset.
Ulkonäölle löytyy katetta myös pellin alta, koska Turbo-Panameraa vauhdittava nelilitrainen tuplaturbokasi on laitettu tehokuurille. 550 hevosvoiman vakiopotku on nostettu 630 heppaan, ja vääntöä on nyt 900 newtonmetriä 769 newtonin sijasta. Auto kiihtyy nollasta sataan vain 3,4 sekunnissa, ja 200 km/h on lasissa 8,3 sekunnin jälkeen. Techartin luomus ei ole silti tehokkaampi kuin voimakkain vakio-Panamera, koska sähkömoottorilla tehostetussa Turbo S E-Hybridissä on jo vakiona 680 hevosvoimaa. Se ei ole kuitenkaan läheskään yhtä yksilöllinen kuin Techartin luomus.