Juuri uuteen sukupolveensa siirtynyt Audi RS 6 on jo vakiona maailman nopeimpia farmareita. Autosta saa kuitenkin revittyä vieläkin enemmän, minkä saksalaisvirittäjä Mansoryn tulkinta osoittaa.
Mansoryn kilpakumppani ABT Sportsline ehti jo julkaista piirrettyjä tiiserikuvia omasta RS 6:staan, joka piti tuoda Geneven autonäyttelyn parrasvaloihin. Näyttelyn peruunnuttua koronaviruksen vuoksi ABT:n luomusta ei ole vielä nähty julkisuudessa, mutta Mansory piti alkuperäisestä aikataulustaan kiinni. Niinpä tuunattu superfarmari esiteltiin nyt netin välityksellä samalla viikolla, jolloin Geneven show’n piti avata ovensa.
Mansory on tunnettu vähemmän hillitystä tyylistään, joten myös RS 6 on saanut monenlaista kilkettä ulkokuoreensa. Etupuskurin alle on tuotu lisäspoilerilippa, joka päättyy ennen etupyöriä ylöspäin nouseviin siivekkeisiin. Myös maskin ulkoreumoihin on integroitu lisäpalikat, jotka tekevät keulailmeestä vielä vakiotakin aggressiivisemman. Sivuhelmojenkin alta löytyvät oranssinkeltaisilla raidoilla tehostetut ekstralipat, jotka saavat jatkoa takapuskurin puolella.
Lisäksi takapuskurin kulmia koristavat vastaavat siivekkeet kuin Audin etunurkissa. RS 6:n jo vakiona hyvin erottuvaa diffuusoria on höystetty vielä Mansoryn kehittämällä tuning-osalla, joka tuo keitokseen mukaan pystysuuntaisia linjoja. Ovaalit tuplaputkenpäät on puolestaan korvattu neljällä ulostulolla, joiden viisikulmaiset linjat ovat vähintäänkin persoonalliset. Peränäkymä viimeistellään peräti kahdella spoilerilla, joista toinen on sijoitettu takalasin yläpuolelle ja toinen alkuperäisen kattospoilerin päälle.
Suosittelemme
Vanteina palvelevat puolestaan 22-tuumaiset taotut kiekot, joiden reunoista löytyy ohut oranssinkeltainen raita helmalevikkeiden tavoin. Lisäksi koko auton päältä kulkee leveämpi raita antamassa kontrastia mustanpuhuvalle ulkonäölle. Mansory on leiponut korin lisäpalikat hiilikuidusta, josta on tehty myös ilmanpoistoaukoilla varustettu konepelti. Sisustasta löytyy puolestaan nahkaa ja alcantaraa, jota on tehostettu ulkokuoren tavoin oranssinkeltaisilla raidoilla.
Ulkonäölle on katetta myös pellin alla, koska Mansory on nostanut nelilitraisen tuplaturbokasin voimavarat vakiosta 600 hevosvoimasta ja 800 newtonmetristä 730 hepan sekä 1000 newtonin lukuihin. Virityssarjan teknisistä yksityiskohdista ei kerrota enempää, mutta kiihdytys nollasta sataan sujuu kuulemma vain 3,2 sekunnissa vakioauton 3,6 sekunnin sijasta. Tuunattuja rinkulamerkin edustajia on luvassa vielä enemmän, koska Mansory aikoo lisätä valikoimaansa muitakin Audin malleja. RS 6 on siis vasta alkusoittoa tällä tiellä.