Kerroimme taannoin, kuinka Mersujen tuningiin erikoistunut Lorinser oli saanut käsiinsä erän Sveitsin armeijan käytössä olleita G-maastureita. Ne ovat kuulemma käyneet mainiosti kaupaksi, joten Lorinser päätti laittaa lisää pökköä pesään.
Firman varastossa oli vielä muutama irrotettavalla kovakatolla varustettu 230 GE, joten Lorinser päätti tehdä tältä pohjalta todellisen maastomatkailuauton. Kuvissa esiintyvä yksilö aloitti elämänsä vuonna 1993 Puch G:nä, eli nokalla komeilee kolmisakaraisen tähden sijasta itävaltalaisen valmistajatehtaan logo. Voimanlähteenä palvelee alkuperäinen 116-heppainen neloskone, jonka voima ohjataan kaikille neljälle pyörälle nelipykäläisen automaatin kautta.
Autolla on ajettu 88 000 kilometriä, joten ainakin tekniikan osalta edessä pitäisi olla vielä monia huolettomia retkiä. Maasturin kori on maalattu vihertävänharmaalla mattasävyllä, ja alusta on kuulemma kuivajääpuhallettu ja suojattu kattavasti. Lisäksi esimerkiksi penkit sekä oviverhoilut on laitettu uusiksi, ja varustelua on kohennettu vetokoukulla, ledien voimin tuikkivilla ajovaloilla ja raideväliä levittävillä spacereilla. Vanteina palvelevat DOTZ:in maastokäyttöön suunnitellut Dakar-nimiset peltikiekot, kun taas renkaat ovat BF Goodrichin valikoimasta.
Ulkokuoren erottuvin osa on kuitenkin auton tötterömäinen kovakatto, joka on päällystetty historiallisen näköisillä kartoilla. Teippaus on kuulemma saanut inspiraationsa kartanpiirtäjä Petrus Bertiuksen tuotoksista 1600-luvulta, jolloin matkustaminen oli vielä suurta seikkailua. Sitä on luvassa myös tämän auton ratissa, koska Lorinserin luomuksen varustelu mahdollistaa vähän pidemmätkin piipahdukset syvälle maastoon.
Suosittelemme
G:n varsin kompakteihin tiloihin on nimittäin saatu sovitettua mm. kaksi taittuvaa sänkyä, pesuallas omalla vesitankilla, mikroaaltouuni, lisälämmitys, 220 voltin virran ulosotot, esiin kääntyvä pöytä, auton rakenteisiin integroidut kaapit ja tavaralaukut sekä kylkien liukuikkunat. Kuumien päivien varalle tarjolla on aurinkovarjo, kun taas suihkun pystyy virittämään auton ulkopuolelle. Eri toimintojen vaatima virta saadaan akuilta, joita pystyy lataamaan joko katolla komeilevien aurinkopaneelien tai ulkopuolisen sähkön voimin.
Koko komeudesta pyydetään 69 000 euroa. Jos tämä auto menee pian kaupaksi tai varustelu ei miellytä, Lorinserin varastosta löytyy kuulemma vielä useita sopivia lähtökohtia asiakkaan toiveiden mukaisesti räätälöitäviin projekteihin.