Saleenin uusi White Label Mustang on tehokkaampi ja edullisempi kuin tehtaan Dark Horse – tuunattua muskelia myydään kuitenkin vain USA:ssa

Kilpa-autoilija Steve Saleenin perustama ja sukunimeä kantava amerikkalainen virityspaja on tehnyt Ford Mustangeista tehokkaampia ja nopeampia jo vuosikymmenten ajan. Saleen on yhtenä ensimmäisistä asialla myös Mustangin upouuden S650-sukupolven suhteen.

Saleen julkaisi White Label Mustang -nimisestä luomuksestaan ensimmäisen tiiserikuvan jo huhtikuussa, ja nyt julkisuuteen tuotiin valmis tuote. Pikavilkaisulla Saleen ei eroa juurikaan tehtaan jäljiltä olevasta uudesta Mustangista, mutta tarkemmin tutkimalla eroja alkaa löytyä. Esimerkiksi etupuskurin design on vakiomallia aerodynaamisempi, ja puskurin alta löytyy myös uusi splitteri. Lisäksi konepelliä koristaa uusi ilmanpoistoaukko.

Kuva: Saleen

Näistä höysteistä huolimatta Saleen on keulastaan paljon hillitymmän näköinen kuin tehtaan oma Dark Horse -tehoversio. Takapäässä Saleeninkin muskelit tulevat kuitenkin selvästi näkyviin ison takaspoilerin myötä. Takadiffuusori näyttäisi olevan ennallaan, mutta sitä koristaa keltainen raita joka jatkuu myös sivuhelmojen sekä etuspoilerilipan ja maskin puolella Saleenin logon vieressä.

Kuva: Saleen

Saleenin tuunauksiin kuuluvat lisäksi B-pilarien korinväriset koristeet, vakiota isommat jarrut, viisipuolaiset vanteet ja uusi Gen 5 Racecraft -jousitus. Eniten asiakkaat arvostanevat kuitenkin pellin alla tehtyjä muutoksia. Uuden Mustang GT:n viisilitrainen kasi tuottaa Atlantin toisella puolella 480 hevosvoimaa, ja Saleen on onnistunut kutittelemaan myllystä vielä 30 lisäheppaa. Tämän myötä auto on 10 hevosvoiman verran tehokkaampi kuin tehtaan oma Dark Horse, mutta bensankulutuksen ja helpon ajettavuuden pitäisi kuulemma olla ennallaan.

Kuva: Saleen

Saleenin White Labelin hintalapussa lukee USA:ssa tarkalleen 61 990 dollaria, joten auto on hitusen edullisempi kuin 62 150 taalan hintainen Dark Horse. Jos White Labelin tehot eivät riitä, myöhemmin tulossa ovat vielä puhdikkaammat Yellow Label ja Black Label. Niissä luvataan olevan 745 ja 800 heppaa, mutta kaikki Saleenin Mustangit jäävät valitettavasti ainoastaan Amerikan herkuksi ainakin virallisia kanavia pitkin.

Kuva: Saleen
Kuva: Saleen

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Stellantis palkitsee työntekijöitään viime vuoden myynneistä miltei kahdella miljardilla eurolla

Viime vuoden vahvan myynnin jälkeen Stellantis palkitsee ahkeroijansa tuoreella ja muhkealla potilla, sillä työntekijät saavat yhteensä huikeat 1,9 miljardia euroa.

Nelipaikkaisten avo-Mersujen perinteet jatkuvat – uusi CLE Cabriolet korvaa sekä C- että E-sarjan avomallit

Mercedes esitteli viime kesänä aiemmat C- ja E-luokan coupét korvaavan kaksiovisen CLE Coupén, ja samassa yhteydessä vilautettiin myös avoversion ensimmäiset kuvat. Nyt CLE Cabrioletista julkaistiin kaikki viralliset tiedot sopivasti ennen keväällä tapahtuvaa myynnin aloitusta.

Tästä piti tulla BMW i8:n seuraaja – klassisen M1:n henkeä tavoitellut i16 ei kuitenkaan päässyt tuotantoon

BMW:n M-divisioonan lippulaivana toimiva möhkälemäinen XM-katumaasturi on herättänyt melkoisesti tunteita, joista useimmat eivät ole kovin positiivisia. Tunnemyrskyä ei liennyttäne sekään tieto, että asioiden mentyä toisin baijerilaisten valikoimaan voisi nyt kuulua keskimoottorinen urheiluauto alkuperäisen M1:n hengessä.

Jaguar Land Rover hidastaa sähköautosuunnitelmiaan – hybridit saavat lähivuosina suuremman painoarvon

Moni merkki on ilmoittanut julkisuuteen kunnianhimoisia sähköautotavoitteita, joista kiinni pitäminen voi olla kuitenkin vaikeaa markkinoilla viime aikoina tapahtuneiden muutosten jälkeen. Nyt päivitetyistä suunnitelmistaan kertoi intialaisen Tatan omistama brittiyhtymä Jaguar Land Rover.

Tyyliniekan uusimmat