Sähköpeto pääsi tuotantoon – Polestar 2 “Beast” Edition 270 jää vain harvojen herkuksi

Polestar esitteli Ison-Britannian viimevuotisessa Goodwood Festival of Speedissä Beastiksi nimetyn konseptin 2-sähkösedaninsa pohjalta. Hyvin lähellä tuotantoautoa ollut tutkielma sai sen verran positiivisen vastaanoton, että se päätettiin ottaa valmistukseen lähes sellaisenaan.

Polestar 2 BST Edition 270:ksi nimetty tuotantoversio tuotiin nyt julkisuuteen. Ulkoiset erot normaaliin 2:een ovat pieniä, mutta niitä kuitenkin on jonkin verran. Auton etupuskuri ei ole yhtä aggressiivisen näköinen kuin vuoden takaisessa konseptissa, mutta puskuri ja sivuhelmat ovat saaneet aerodynamiikkaa palvelevat lisäpalikat. Lisäksi maski on laitettu uusiksi, ja keskelle koria saa haluttaessa mattamustan raidan.

Sähkösedanin alla pyörivät mustat 21-tuumaiset vanteet, joiden design on saanut inspiraationsa Polestarin 1-mallista. Renkaina käytetään 245/35R21-kokoisia Pirelli P Zeroja, jotka on kehitetty juuri tätä autoa varten. Ulkoväriksi saa joko Thunder-nimisen harmaan tai Snow-nimellä kulkevan valkoisen, mutta mattapintainen Battleship Gray -teippauskin on tarjolla lisähintaan. Kontrastia saadaan kiiltävän mustista tehosteista sekä kullanvärisistä yksityiskohdista, joiden joukkoon kuuluvat jarrusatulat, iskunvaimentimien tietyt komponentit sekä venttiilinhatut. Ne ovat sävy sävyyn kullanväristen turvavöiden kanssa, jotka piristävät tummaa sisustaa.

Voimalinjaakin on viilattu urheilullisempaan suuntaan. Kaksi sähkömoottoria tuottavat nyt 476 hevosvoiman kokonaistehon ja 680 newtonmetrin maksimiväännön, eli lukemat ovat samalla tasolla kuin viimevuotisessa tutkielmassa. Virta saadaan 78 kWh:n akkupaketilta, ja alustaa on madallettu 25 millillä sporttisemman käsiteltävyyden nimissä. Polestarin erikoismallissa on Öhlinsin kahteen suuntaan säädettävät iskunvaimentimet, 20 prosenttia perusmallia jäykemmät jouset sekä etupäätä jäykistävä poikkituki. Jarruihin ei sen sijaan ole koskettu, koska Polestar 2:een on jo aiemmin saanut nelimäntäiset Brembon satulat.

Suosittelemme

Sähköpedon valmistusmäärä rajataan vain 270 yksilöön, jotka jaetaan Euroopan, Pohjois-Amerikan ja Kiinan kesken. Tilauksia voi kuulemma tehdä paikallisten nettisivujen kautta, ja Suomenkin sivuilla voi jo rekisteröityä ennakkoon autoa varten. Hintaa ei ole kuitenkaan vielä kerrottu. Tuotanto starttaa pikapuoliin, mutta ensimmäiset asiakasautot on luvattu toimittaa vasta loppuvuodesta.

LähdeCarscoops

Lue lisää