Renault Clio sai vuonna 2012 kunnian olla merkkinsä ensimmäinen edustaja, johon tuotiin Renun uusi, entistä isomman vinoneliölogon sävyttämä ilme. Auto on siis ehtinyt jo neljän vuoden ikään, joten nyt on loogisesti kasvojenkohotuksen vuoro.
Faceliftatun Clion tunnistaa parhaiten nokan kokemista muutoksista. Maski on laitettu hillitysti uusiksi, ja myös etuvaloissa on tuoretta leditekniikkaa sekä C:n muotoiset päiväajovalot. Tiettyihin versioihin saa jopa LED Pure Vision -nimiset täysledit. Etupuskurikin on kokenut muutoksia, ja ilmanottoaukot ovat tuttuun facelift-tyyliin entistä suuremmat.
Lisäksi tarjolla on neljä uutta ulkoväriä ja tuoreita vanne- sekä kapselimalleja. Kosmetiikan ohella myös tekniikkaan on kajottu. Clioon on jatkossa tarjolla dCi-moottoriperheeseen kuuluva entistä tehokkaampi 1,5-litrainen diesel, josta irtoaa 110 heppaa. Voima välitetään etupyörille kuusipykäläisen manuaalin kautta. Lisäksi bensaturbolla varustettuun TCe 120 -malliin saa nykyään myös tuoreen kuusivaihteisen manuaalilaatikon, mikä nostaa tarjolla olevien moottori- ja vaihteistoyhdistelmien kokonaismäärän peräti 11:een.
Myös tietoviihdepuoleen on panostettu nykyajan hengessä. Uusi R&Go-tietoviihdejärjestelmä täydentää infotainment-tarjontaa, johon kuuluvat jo ennestään tutut Media Nav Evolution – ja Renault R-Link Evolution -nimiset systeemit. Lisäksi lisävarustelistalta löytyy Bosen audiojärjestelmä, ja sisustan laatuvaikutelmaakin on kohennettu.
Suosittelemme
Uudistuneen Clion tilauskirjat avataan kesän aikana, ja tarjontaan kuuluu heti kärkeen myös Initiale Paris -niminen luksusversio. Se tarjoaa ranskalaista ylellisyyttä, johon kuuluu mm. Givré Grey -ulkoväri, nappanahkaiset ohjauspyörä ja vaihdekepin nuppi, spesiaalikoristeet oviverhoiluissa ja kojelaudassa sekä upottavat nahkapenkit. Ne saa joko kokomustina tai mustavalkoisina. Huippumallin vakiovarusteluun lukeutuu myös mm. peruutuskamera, Bosen äänentoistojärjestelmä sekä täysledivalot.