Chevrolet Corvette kuuluu jenkkien harvoihin urheiluautoikoneihin. Vuodesta 1953 myynnissä ollut Vette sai pari vuotta lanseerauksensa jälkeen veekasin lasikuitukuorensa alle, ja tällä perusreseptillä on menty jo yli 60 vuotta. Moottorin käyttövoimana on toiminut luonnollisesti bensa, vaikka hybridi-Corvettesta onkin liikkunut huhuja tulevaisuuden varalle.
Amerikkalainen Vette-kuski ei malttanut odottaa sinne asti, vaan hän päätti muuttaa urheiluautonsa käyttövoiman korkeimman omakätisesti. Peukaloinnin kohteeksi joutui C3-korimallia edustava Stingray, joka on painunut autofanien tajuntaan 1960-luvun lopun ja 1970-luvun alun hienointa Coca Cola -pullomuotoilua edustavan silhuettinsa vuoksi.
Vanhaan Vetteen ei survottu sentään sähkömoottoria, vaan alkuperäisen pikkulohkokasin tilalle nostettiin Cumminsin 5,9-litrainen turbodiesel. Jenkkien hyötyautoista tutussa koneessa on kuusi pyttyä, ja ne ovat kaikki samassa rivissä.
Tarkasta teholukemasta ei ole tietoa, mutta potkua tuntuu olevan vähintään mukavasti. Diesel-Corvettella on nimittäin ylletty varttimailin kiihdytyssuoralla 11 sekunnin puolelle menevään aikaan. Tarkka lukema on 11,88, ja loppunopeutta kertyi 129 mph, eli 207 kilometriä tunnissa.
Sivuputkista pukkaa sen verran sankkaa mustaa savua, että päästöjä ei kannata suuremmin murehtia. Myös äänimaailma on varsin mieliinpainuva, kun turbon vihellys sekoittuu nakuttajan matalaan murinaan. Diesel-Vetten saavuttama aika on muuten samaa tasoa esimerkiksi uuden Dodge Challenger Hellcatin kanssa, joten kyseessä ei ole mikään turha laite. Puhdasoppisuuden nimiin vannovat Corvette-fanit saattavat kylläkin olla eri mieltä asiasta.