Onko uudessa Dodge Challenger SRT Demonissa peräti 1023 heppaa?

Tiiserikuvien julkaiseminen uutuusmalleista on nykyään enemmänkin sääntö kuin poikkeus, mutta Dodge hätyyttelee varmasti jo etukäteisheruttamisen maailmanennätystä uudesta Challenger SRT Demonista pala kerrallaan julkaisemiensa kuvien ja tietojen myötä. Muskeliautojen uusi kunkku esitellään lopullisesti New Yorkin autonäyttelyssä parin päivän päästä, ja huhumylly Demonin ympärillä sen kuin kiihtyy.

The Darkest Ride -nimeä käyttävä instagrammaaja julkaisi nyt auton teholukemia, joiden todenperäisyydestä ei ole täysiä takeita. Jos ne pitävät paikkansa, Dodge siirtyy hevosvoimasodassa aivan uudelle tuhatluvulle.

Challenger SRT Demonin 6,2-litraisessa mekaanisesti ahdetussa veekasissa on näiden tietojen mukaan kolme eri tehomoodia. Jo ensimmäinen asetus luovuttaisi kuskin oikean jalan käskettäväksi muhkeat 757 hevosvoimaa. Toinen moodi tarjoaisi puolestaan 815 heppaa, ja kolmas moodi antaisi käyttöön jo nelinumeroisen pollemäärän. Tällöin Demonista irtoaisi hurjat 1023 hevosvoimaa, jolloin Bugatti Veyronin normaaliversiokin jäisi kakkoseksi jenkkimuskelille.

Kakkos- ja kolmosmoodi on kuitenkin sidottu 3000 dollarin hintaisen Performance Control Modulen hankkimiseen. Lisäksi Demoniin täytyy tankata niitä käytettäessä vähintään 100-oktaanista kisabensaa ja erityisen kiihdytysasetuksen pitää olla valittuna. Demon-Challengerin pitäisi yltää täysin vakiokuntoisena jopa yhdeksän sekunnin aikoihin varttimaililla, kun kolmosmoodi on päällä.

Demon on muutenkin melko äärimmäinen laite. Painoa on saatu laskettua noin 90 kilolla Hellcatiin verrattuna, mutta tämä on vaatinut varusteiden rankkaa karsimista. Niinpä autossa on esimerkiksi vakiona vain kuskin penkki, mutta pelkääjän istuimenkin saa kyllä lisähintaan. Demon-Challengerissa pitäisi olla myös tuplasti enemmän pitoa kuin Hellcatissa katulaillisten kiihdytysslicksien ansiosta, ja se ampaisee paikaltaan liikkeelle 35 prosenttia suuremmalla voimalla. Jäämme odottelemaan lähipäiviä ja Demonin lopullisia tietoja sekä kuvia.

LähdeCarscoops

Lue lisää