Buick esitteli Detroitin autonäyttelyssä kuvankauniin coupé-konseptin, jonka nimi on Avista. Chevrolet Camaron perusrakenteelle tehty takavetoinen auto on jo herättänyt Amerikassa toiveita legendaarisen Buick Rivieran paluusta markkinoille. Riviera oli yksi 60-luvun tyylikkäimmistä jenkkicoupéista, jonka muotoilussa oli selviä eurooppalaisvaikutteita ja yhtymäkohtia aikakautensa isoihin Opeleihin.
Rivieran tyylikkyys katosi vähitellen, ja lopulta koko auto kuopattiin 1990-luvun lopulla. Monet Buickin viime vuosien malleista ovat olleet omaa sukua Opeleita, ja esimerkiksi nykyinen Buick Regal on käytännössä sama auto kuin Opel Insignia. GM:n johdosta on kuulunut lausuntoja, joiden mukaan Buickin ja Opelin yhteistyötä aiotaan tiivistää jatkossa entisestään.
Saksalainen Auto Bild sai ennen Detroitin näyttelyä sisäpiirivinkin, jonka mukaan Buickin uutta konseptia katsoessa kannattaa pitää Opel mielessä. Avistan muotoilussa onkin hyvin Opel-henkisiä linjoja, ja esimerkiksi etu- ja takavalot ovat pitkälti samantyyliset kuin viime aikojen Opeleissa. Sama vaikutelma tulee myös mm. ratista ja kojelaudan perusmuodoista. Jopa tietoviihdejärjestelmä on jatkokehitelmä Opelin nykyisestä IntelliLink-systeemistä.
Avistaa vauhdittaa yli 400-heppainen kolmilitrainen tuplaturbo-V6, joka on yhdistetty kahdeksanvaihteiseen automaattiin. Moottorissa on sammutusautomatiikka ja sylinterien lepuutustoiminto, joten ekopuoltakaan ei ole unohdettu täysin.
Opelilta on huhujen mukaan tulossa kevään Geneven autonäyttelyyn uutta GT:tä ennakoiva pienempi sportticoupé. Mantaa ei kuulemma olla herättämässä henkiin, ja Calibrakaan ei oikein sopisi uuden ison coupén nimeksi, koska alkuperäinen Calibra oli etuvetoinen Mantan seuraaja. Miten olisi siis Commodore? Buick Avistan pohjalta tehty Opelin tuotantoversio jatkaisi hienosti 60- ja 70-lukujen takavetoisen Commodore coupén perinteitä.