Teslan Cybertruckia on odotettu kuin kuuta nousevaa, mutta tuotannon pitäisi käynnistyä tänä vuonna. Kun se vihdoin tapahtuu, autoon on tuotu ominaisuus, jota siinä ei alun perin ollut.
Taannoin Elon Musk vastasi Tesla Owners Online -yhteisön lähettämään onnitteluviestiin paljastaen samalla uutta tietoa Cybertruckista. Onnittelut koskivat Teslan ennätyksellistä toista vuosineljännestä, johon vastatessaan Musk kertoi Cybertruckin olevan ”lähes identtinen” konseptiautoon nähden. Lisäksi siinä olisi Muskin mukaan myös takapyöräohjaus.

Takapyöräohjaus tuntuu tällä hetkellä elävän uutta tulemista. Alan pioneereja olivat 80-luvulla Honda ja Mazda, joiden keksinnöistä allekirjoittanutkin muistaa lapsena nähneensä televisiomainoksen. Mainoksen ylhäältä kuvatusta ohitustilanteessa auto siirtyi oudonnäköisesti kylki edellä ohituskaistalle, mikä nuoresta mielestä tuntui silkalta taikuudelta. Cybertruckin kokoinen jätti hyötyisi erityisesti moisesta kyvystä. Ehkä Musk kumppaneineen vain huomasi, että heidän tulevaisuuden sähköautonsa vain tarvitsee enemmän tilaa kääntyäkseen kuin V70 Volvo konsanaan.
Teslan Cybertruck ei ole kuitenkaan ainoa sähköauto, missä otetaan avuksi takarenkaidenkin kääntyminen. GMC Hummer EV:ssä on myös kyseinen ominaisuus, ja se mahdollistaa ”ravun kaltaiset liikkeet” autollekin. Hieman vastaavasti myös Teslan kova kilpailija Rivian on kehittänyt R1T-malliinsa jokaiselle renkaalle oman sähkömoottorinsa, joiden ansiosta auto voi periaatteessa kääntyä paikallaan kuin panssarivaunu.
Huhujen mukaan Teslalla olisi sisässä yli miljoona tilausta Cybertruckista, mutta nähtäväksi jää, kuinka moni niistä lopulta muuttuu valuutaksi firman kassavirtaan. Olipa tämä totta tai ei, niin tällä hetkellä näyttää tosissaan siltä, että muut autonvalmistajat joutuvat todella panemaan parastaan kilpaillessaan Cybertruckin kanssa.
