Myös G-Mersusta voi tehdä coupén – Mansoryn kaksiovisen luomuksen valmistusmäärä rajoitetaan kahdeksaan yksilöön

G-luokan Mersusta oli alkuvuosina tarjolla myös kaksiovinen versio, joka kuitenkin putosi valikoimasta kun G kehittyi yhä enemmän lifestyle-luksusmaasturin suuntaan. Nyt kaksiovista mallia saa jälleen, mutta tehtaan sijasta asialla on tuning-paja Mansory.

Mansory esitteli jo tammikuussa kahdeksan yksilön piensarjaan rajatun kaksiovisen tulkinnan Lamborghini Uruksesta, ja Mansory Gronos Coupé EVO C -niminen Mersu-tulkinta seuraa samaa kaavaa. Autoja tehdään siis jälleen kahdeksan kappaletta, ja jokaisen ostaja saa speksata oman autonsa mielensä mukaan. Mansoryn esittelykäyttöön rakentaman yksilön korissa käytetään erikoista väriä vaihtavaa sävyä, jonka nimi on eksoottiselta kalskahtava Fludium Paint Chrome Atmosphere.

Kuva: Mansory

Projekti aloitetaan tehtaan jäljiltä olevan G-luokan ovien irrotuksella. Sitten koria aletaan leikellä ja B-pilari siirretään taaemmas. Luonnollisesti myös takasivulasit menevät uusiksi, ja ovet ovat hieman alkuperäistä pidemmät. Lisäksi ovet muutetaan kaapparimalliseksi, joten saranat on kiinnitetty keskipilariin ja kahva löytyy oven etureunasta.

Mansory ei olisi Mansory, jos muutostyöt eivät sisältäisi lähestulkoon överiksi vedettyä bling bling -henkistä tuningia. Niinpä ympäri koria on siroteltu joidenkin mielestä jo hyvän maun rajat ylittävä määrä erilaisia hiilikuitupalikoita, joiden pinta edustaa taottua viimeistelyä. Erottuvimmat tuning-osat ovat konepellin skuuppi, katon etureunan lisävalopalkki sekä katon takakulmaan sovitettu spoileri. Huomioarvon maksimoimiseksi umpinaista designia edustavat vanteet ovat ekstrasuuret, ja osa ledivaloista hohtaa keltaisena.

Kuva: Mansory

Myös sisusta voidaan räätälöidä asiakkaan maun mukaan. Mansoryn omassa yksilössä hyödynnetään melkein kitschin puolelle menevää yhdistelmää, joka koostuu valkoisesta ja vaaleanruskeasta nahasta sekä kullanvärisistä ja hiilikuituisista koriste-elementeistä. Etuistuinten selkänojat kääntyvät takapenkille kulun mahdollistamiseksi, ja kaikki Mercedeksen oma turvatekniikka on kuulemma säilytetty.

Konehuoneen puolella G 63:n nelilitraista tuplaturbokasia on kutiteltu sen verran, että huipputehoa löytyy 912 hevosvoiman ja maksimivääntöä 1200 newtonmetrin verran. Näillä eväillä kulmikas kolossi kiihtyy 3,3 sekunnissa nollasta sataan ja yltää 250 km/h:n lukemaan rajoitettuun huippunopeuteen. Haluttaessa tarjolla on kuulemma jopa panssaroitu versio, jolla liikkuminen ei kuitenkaan liene kovin huomaamatonta.

Kuva: Mansory
Kuva: Mansory
Kuva: Mansory

Lue lisää