Klassisen Fiat 500:n erikoisin korimalli oli ovia myöten avomalliseksi riisuttu Jolly, jonka matkustajat saivat nauttia ilmavasta kyydistä rottinkituoleissa. Nyt italialainen koriräätäli Castagna Milano tavoittelee samaa henkeä uuden 500e:n erittäin avonaisessa versiossa.
Tender2:ksi ristitty luomus on itse asiassa jatkoa samannimiselle autolle, joka esiteltiin vuonna 2008 vuotta aiemmin lanseeratun retromallisen Viissatasen pohjalta. Tällä kertaa lähtökohtana palvelee uusi 500e, jonka voimalinja on mallinimen e-kirjaimen mukaisesti täyssähköinen.

Uusi Tender2 tuotiin julkisuuteen auton tyyliin sopivassa ympäristössä, eli Mandarin Hotel -nimisen majoitusliikkeen pihalla Italian Como-järven rannalla. Sähköisen avoauton erikoisin piirre on sama kuin Ghian vuosina 1958-1972 valmistamassa alkuperäisessä Jollyssa, eli luomuksesta on turha etsiä perinteisiä ovia. Niiden yläosan paikalla komeilee täysin avonainen kulkuaukko matkustamoon, kun taas alkuperäisten ovien alaosien kohdalla ovat rutkasti korotetut kynnyskotelot.

Niiden ja pohjaan sijoitetun akun myötä avokorin vääntöjäykkyys on todennäköisesti melko hyvällä tolalla katon puuttumisesta huolimatta. Autossa ei ole myöskään enää takaluukun kantta, ja matkustamoon johtavien aukkojen reunat on vuorattu Rivan klassisten veneiden malliin kiiltävällä mahongilla. Castagna Milano on myös integroinut Fiatin kylkiin lokasuojanlevitykset, mutta 17-tuumaiset vanteet ovat edelleen 500e:n Prima-lippulaivaversion alkuperäiset.

Alkuperäinen takapenkki on saanut sen sijaan poistua isomman tavaratilan tieltä, jonne sopii monenlaisissa rantatouhuissa tarvittavia varusteita. Etupenkitkään eivät ole enää Fiatin alkuperäiset, vaan ne on korvattu BMW:n istuimilla joissa on integroidut turvavyöt. Etu- ja takaosaston väliin on lisäksi sovitettu kromatut turvakaaret, ja sisusta on verhoiltu mm. ekonahalla sekä merenkulussa käytetyllä kankaalla ranta-autoon sopivasti. Takaluukun lattia on puuverhoiltu, mutta ohjaamosta löytyvät myös perinteiset lattiamatot.
Teknisistä muutoksista Castagna Milano ei mainitse mitään, eli Fiatia vauhdittaa todennäköisesti auton alkuperäinen sähkömoottori. Etupyörille ohjataan 118 hevosvoiman teho, ja umpimallissa 42 kWh:n akku mahdollistaa parhaimmillaan 321 kilometrin toimintasäteen WLTP-standardin mukaisesti. Castagna ei puhu myöskään halaistua sanaa auton hinnasta, mutta halpaa hupia se ei liene. Tässä vaiheessa on vielä epäselvää, jääkö uusi Tender2 yksittäiskappaleeksi vai onko idean pohjalta luvassa peräti piensarja.

