Mini esitteli paljon kulmikkaammaksi muuttuneen lippulaivansa, eli Countryman-katumaasturin uusimman sukupolven syyskuisessa Münchenin autonäyttelyssä. Nyt perässä seuraa vielä valikoiman täyssähköinen huippuversio.
Se tottelee nimeä Mini Countryman SE ALL4. Auto on tehty sisarmalliensa ja emomerkki BMW:n X1:n sekä 2-sarjan Active Tourerin tavoin baijerilaisvalmistajan UKL-perusrakenteelle. Sähköistä Countrymania saa myös yhdellä sähkömoottorilla varustettuna aloitusmallina, jossa on 201 hevosvoiman teho ja 250 newtonmetrin maksimivääntö. Katumaasturiin sopii kuitenkin paremmin SE ALL4:n kaksimoottorinen sähkövoimalinja, joka tuo mukanaan myös nelivedon.
Uutuutta luonnehditaan markkinointikielellä monipuoliseksi seikkailijaksi ja luotettavaksi kumppaniksi uusien polkujen löytämiseen. PR-puheen voi useimmiten jättää omaan arvoonsa, mutta ainakin auton nelivedosta on iloa myös asfalttiviidakon ulkopuolella. Kaksi sähkömoottoria tuottaa 313 hevosvoiman kokonaistehon ja 494 newtonmetrin maksimiväännön. Näiden lukemien myötä sähkö-Countryman pyrähtää nollasta sataan 5,6 sekunnissa, kun taas huippunopeus on monen muun sähköauton tavoin rajoitettu 180 km/h:n lukemaan.
Akkukapasiteetiksi kerrotaan puolestaan 66,45 kWh, ja 130 kilowatin pikalaturilla akut täyttyvät nopeimmillaan alle puolessa tunnissa 10 prosentista 80 prosentin tasolle kapasiteetista. WLTP-standardin mukaiseksi toimintasäteeksi ilmoitetaan 433 kilometriä. SE ALL4 on muiden uusien Countrymanien tavoin paljon edeltäjäänsä terävälinjaisempi ilmestys, jonka muotoilu jakaa varmasti Mini-fanien mielipiteitä. Sähköisessä huippuversiossa on vielä omat piirteensä, jotka erottavat sen Countryman E -perusmallista.
Niihin kuuluvat esimerkiksi etupuskurin alareunan pohjapanssarihenkinen koriste, pronssinsävyisillä puolilla höystetyt 20-tuumaiset vanteet sekä huippuversion statuksesta kertovat merkkinsä. Lisäksi takapuskurin mustan muoviosan alta pilkottaa diffuusorihenkinen koriste, joka on myöskin pronssinsävyinen. Sisustan puolella Countryman E:n ja SE ALL4:n välillä ei ole juuri eroja. Kojelautanäkymää dominoi Mini-tyyliin keskelle sijoitettu 9,4-tuumainen OLED-näyttö, joka on luonnollisesti pyöreä. Sisustaan on jätetty ulkokuorta enemmän retrohenkeä, ja muutama erillinen nappikin on maltettu säilyttää kosketusnäytön alapuolella.
Esimerkiksi Saksassa Mini Countryman SE ALL4:n hinnat alkavat noin 50 000 eurosta, ja summa lienee Suomessakin samaa suuruusluokkaa paikallisesti nollapäästöisiä sähköautoja suosivan autoverotuksen ansiosta.