Maasturiklassikko sähkötekniikalla – Lunazin Range Roverin saa jopa ilman kattoa

Isossa-Britanniassa toimiva Lunaz on erikoitunut klassikkoautojen muuntamiseen sähkökäyttöisiksi. Nyt firma toi julkisuuteen tietokoneavusteiset luonnoskuvat kahdesta yksittäiskappaleesta klassisen Range Roverin pohjalta.

Niistä ensimmäinen on avoautoksi muutettava ensimmäisen polven Range, jonka tilannut asiakas aikoo kuulemma käyttää sähköklassikkoa purjeveneen “tukiautona” Long Islandilla. Tätä tarkoitusta varten Rangesta tulee katoton Safari-malli, joka saa koriinsa ja alustaansa reilusti vahvikkeita riittävän jäykkyyden turvaamiseksi. Alkuperäiseen ulkokuoreen ei muuten juuri kosketa, mutta istuinjärjestely menee uusiksi ja Rangesta tulee kahdeksanpaikkainen kahden sohvamaisen takapenkin myötä.

Poikittain istuvat takamatkustajat voivat lepuuttaa jalkojaan mokanvärisellä pähkinäpuupaneelilla, joka vie ajatukset veneiden maailmaan. Etupenkkien väliin sovitetaan puolestaan uusi keskikonsoli, joka pitää sisällään jääkaapin sekä erilaisten laitteiden latauspistokkeita. Käyttökytkimetkin laitetaan uusiksi, ja kojelaudan pähkinäpuisen keskiosan päällä komeilee tietoviihdejärjestelmän näyttö.

Safari-Rangen ohella Lunaz julkaisi luonnoskuvia Town-nimisestä pitkäakselivälisestä umpiversiosta, joka tulee kuulemma 80-prosenttisesti autonkuljettajan ajettavaksi ja asustelee Monacossa. Tämä auto saa korallinpunaista ja mustaa yhdistelevän kaksivärisen ulkokuoren, kun taas sisustan värimaailmaa dominoivat ruskean ja vihreän sävyt. Verhoilumateriaalina käytetään nahan ohella villaa, ja tehosteraidoilla höystetyissä penkeissä on lämmitys-, tuuletus- sekä hierontatoiminnot sähkösäätöjen lisäksi.

Suosittelemme

Muihin herkkuihin kuuluvat pähkinäpuukoristeet, lämmitetyt ja jäähdytetyt mukitelineet, jääkaappi, puhelimen langaton latausmahdollisuus sekä neljälle kellolle sopiva kellonpyöritin. Lisäksi Town-Rangessa on tietoviihdejärjestelmä kuusituumaisella näytöllä sekä premium-luokan äänentoistojärjestelmä 1300-wattisella vahvistimella.

Näiden yksittäiskappaleiden taksoista ei ole tietoa, mutta Lunazin täyssähköisten klassikko-Rangejen hinnat alkavat reilusta 280 000 eurosta. Neliveto on alkuperäisauton tyyliin vakiona, ja restomodin kaksi sähkömoottoria tuottavat noin 365 hevosvoiman huipputehon sekä 609 newtonmetrin maksimiväännön. Voimanlähteen lisäksi myös jousitus laitetaan uusiksi, ja hidastuvuudesta vastaavat edessä kuusi- sekä takana nelimäntäisillä satuloilla varustetut levyjarrut. Jarrujärjestelmässä on myös regeneratiivinen energian talteenottotoiminto uusien sähköautojen tyyliin.

LähdeCarscoops

Lue lisää