Geneven autonäyttely avaa ovensa muutaman viikon päästä, ja autonvalmistajilta tulee jatkuvasti ennakkotietoja siellä paljastettavista uutuuksista. Honda on jo tuonut USA:ssa myyntiin uuden, kymmenennen sukupolven Civicin sedan- ja coupé-versiot, mutta Euroopan markkinoilla erityisen tärkeää hatchback-mallia ei ole vielä nähty. Nyt japanilaismerkki julkaisi ensimmäisen tiiserikuvan viistoperäisestä Civicistä, joka nähdään koko komeudessaan Genevessä.
Kyseessä on kuitenkin vasta konseptimalli, joka on toki hyvin lähellä myöhemmin esiteltävää tuotantoversiota. Auto saadaan Euroopassa myyntiin jo ensi vuoden alussa, eli lopullinen tuotantomallikin nähtäneen lähiaikoina. Viistoperäiset Civicit tehdään jatkossa koko maailman markkinoille Ison-Britannian Swindonissa, ja niitä laivataan sieltä myös USA:han. Rapakon toisella puolella on tähän asti myyty vain porrasperäisiä ja coupé-korisia Civicejä, mutta tähän tulee nyt muutos.
Tiiserikuvasta näkyy ainoastaan hatchback-Civicin peräpää. Siitä käy ilmi, että linjat ovat hyvin samantyyliset kuin jo esitellyissä sedanissa ja coupéssa. Takavalot ovat samanlaiset bumerangit, ja rekisterikilvelle on tehty kuusikulmainen syvennys takaluukun kanteen. Takaluukkuun on myös integroitu spoileri, ja katolla näyttää olevan saranoita varten tehdyt kohoumat. Konseptissa on haluttu korostaa sporttisuutta, ja niinpä takapuskurissa on isot aukot ja puskurin alla komea diffuusori. Urheilullisen vaikutelman viimeistelevät isot tuplaputket, jotka työntyvät ulos keskeltä perää.
Saattaa hyvin olla, että konsepti enteilee samalla jo uuden Civicin tulevaa Type R -versiota. Nykyinen Ärrä tuli myyntiin vasta viime kesänä monen vuoden odotuksen jälkeen, eli sen elinkaari jää väistämättä melko lyhyeksi. Nykymallin Type R on ensimmäinen turboahdettu Civic, ja tehoa siinä on hulppeat 310 heppaa. Seuraaja pistää tässä suhteessa varmasti paremmaksi, ja myös tavallisiin Civiceihin saadaan vihdoinkin ahdetut koneet. Honda on jo kertonut, että aloitusmallia vauhdittaa kolmipyttyinen litran kokoinen turbomoottori, josta irtoaa noin 130 hevosvoimaa. Enemmän tehoa kaipaaville tarjotaan 1,5-litraista ahdettua nelosta, joka vauhdittaa jo Amerikassa myytäviä Civicejä. Tämän koneen pariksi saa todennäköisesti sekä manuaalin että portaattoman CVT-automaatin.
Civic hatchbackin konsepti ei jää Hondan ainoaksi uutuudeksi Genevessä. Myös Clarity Fuel Cell -niminen vetyauto tekee siellä Euroopan debyyttinsä, ja lisäksi näytteillä on Jazz Keenlightiksi ristitty konseptiauto. Sen avulla halutaan esitellä Hondan pikkuauton yksilöintimahdollisuuksia. Honda ilmoitti myös, että uusi NSX saadaan myyntiin vanhalla mantereellakin vielä tämän vuoden aikana.