Nykyään Lamborghini tarjoaa erikoisversioita jokaisesta mallisarjastaan, mutta 1990-luvulla ne olivat vielä harvassa. Umpimalliselle Diablo SV:lle kaavailtiin sentään neljännesvuosisata sitten avokattoista sisarmallia, mutta lopulta autoja valmistui vain kaksi.
Toinen näistä kahdesta on parhaillaan tarjolla RM Sotheby’sin huutokaupassa, mutta lopullinen myyntihinta on vielä hämärän peitossa ja ennakkohintakin on ilmeisesti kerrottu vain tosiostajille. Idea Diablo SV Roadsterista syntyi, kun Lamborghini oli 1990-luvulla MegaTech-nimisen firman omistuksessa. Avokattoisen superauton avulla oli tarkoitus vedota erityisesti amerikkalaisostajiin, joille olisi tarjottu kevyempää ja pelkästään takavetoista versiota joka nurkasta raapivasta Diablo VT Roadsterista.
Projekti eteni niin pitkälle, että Geneven autonäyttelyn parrasvaloihin tuotiin alkukeväästä 1998 helmiäisoranssi yksilö. Suunnitelmat jouduttiin laittamaan kuitenkin pian jäihin, kun Lamborghini päätyi vielä saman vuoden aikana Audin alaisuuteen osaksi VW-konsernia. Projektin virallisesta päättymisestä huolimatta Italian Milanossa toimiva Lambo-jälleenmyyjä onnistui vakuuttamaan merkin silloisen toimitusjohtajan rakentamaan vielä yhden SV Roadsterin suoraan tehtaalla.
Kyseinen auto on juttumme yksilö, joka etsii parhaillaan uutta omistajaa Saksassa järjestettävässä huutokaupassa. Useat Lamborghini-spesialistit ympäri maailmaa ovat myöhemmin tehneet omia SV Roadstereitaan avomallisten VT:iden pohjalta, mutta tehtaalta niitä valmistui vain kaksi. Huutokaupattavan auton mittarissa on tällä hetkellä tarkalleen 42 842 kilometrin ajomäärä, ja Lambolla on ehtinyt olla neljä eri keräilijää omistajina.
Tehtaan virallisen SV Roadsterin mukana tulevat alkuperäiset omistajan käsikirjat, takuudokumentit, työkalusetit sekä Lamborghinin Polo Storico -klassikkodivisioonan myöntämä aitoustodistus. Keltaista superautoa vauhdittaa 530 hevosvoimaa ja reilut 600 newtonmetriä tuottava 5,7-litrainen vapari-V12. Varusteluun lukeutuvat esimerkiksi sporttiputkisto, keulahissi sekä hiilikuidusta leivotut ilmanottoaukkojen elementit ja takasiipi. Sisustaa on puolestaan höystetty mustalla alcantaralla, joka verhoaa istuimia, kojelautaa, kardaanitunnelia sekä keskikonsolia.