Cybertruckin valmistuslaatu herättää keskustelua

100 000 dollarin sähköauton koripaneelien sovituksista löytyy isoja rakoja, eikä suuntavilkutkaan ole täysin toimivia.

Useiden viivästysten jälkeen Teslan kohuttu Cybertruck pääsi viimein tuotantoon viime vuoden puolella. Monet ensimmäisistä autoista toimitettiin ensioikeutetusti sen tilanneille Teslan työntekijöille. Nyt autoja on toimitettu jo täysin ulkopuolisillekin, ja sitä mukaa on kasvanut myös porina auton valmistuslaadusta. Jotkin ovat ikäväkseen huomanneet melko räikeitäkin laatuongelmia – varsinkin 100 000 taalaa tililtä imaisseelle autolle.

Yleisesti ottaen Cybertruckin tuotantoversio on ollut hienoinen pettymys jo paperilla. Siinä ei ole alun perin ilmoitettua kantamaa, auto on saatavana vain rajoitettuina varusteversioina ja se on paljastunut huomattavasti luvattua kalliimmaksi. Nyt kun tavallisilla autonomistajilla on myöskin omakohtaista kokemusta Teslan lavaihmeestä, on sen laadustakin löytynyt huomautettavaa.

CybertruckOwnersClub- foorumilla eräs auton omistaja on jo ehtinyt toteamaan, että “yleinen valimistuslaatu ei vakuuta”, ja että ”tarkemmin tutkittaessa huomaa väärin kohdistetut koripaneelit”. Samainen käyttäjä mainitsee myös oikean suuntavilkun säätimen välillä temppuilevan. Molempia ”ominaisuuksia” onkin jo ehditty ihmettelmään foorumilla. Näistä osien sovitusta voidaan jo tutkia kuvista, joissa näkyy, että takaosan lavakuomu ei oikein istu nätisti paikoilleen.

Kuvasta paljastuu huomattava rako, joka alkaa jo ohjaamon läheltä, ja jatkaa vain kasvamistaan kohti lava-auton takaosaa. Omistaja on myös mitannut raon leveyden suurimmasta kohtaa, jossa sen on todettu olevan miltei tuuman verran.

Virheitä toki tapahtuu massatuotantoon päätyville autoillekin, mutta tällaisen ilmiselvän ongelman voisi olettaa käyvän ilmi tarkastuksessa ennen auton luovuttamista omistajalle. Näin ei kuitenkaan ole tapahtunut, mikä herättää kysymyksiä Cybertruckin yleisestä valmistuslaadusta. On toistaiseksi epäselvää, kuinka monesta autosta voi odottaa löytyvän vastaavaa ongelmaa. Robotit ovat kuitenkin vahvasti mukana Cybertruckin tuotannossa, joten on todennäköistä, että tämä ei ole ainutlaatuinen tapaus.

Suosittelemme

Ongelmat esille tuonut omistaja kuitenkin sivuuttaa ulkonäköön liittyvät viat, ja manaa suuntavilkkujen toimintaan liittyvät vaikeudet todellisiksi ongelmiksi todeten, että ”noin 30% ajasta vilkku ei toimi.” Omistaja aikoo ottaa suuntavilkkuongelman johdosta Teslaan yhteyttä, mutta ei ole vielä paljastanut, ottaako hän esille myös koripaneeleihin liittyvät ongelmat. Tesla-kokemus ei myöskään ole ollut kokonaan pettymys, sillä hän on ollut vaikuttunut autonsa ohjaustuntumasta, kiihtyvyyttä on “enemmän kuin tarpeeksi” ja että autolla saatu huomio ”alkaa olla jo liikaa”.

LähdeCarscoops

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Stellantis palkitsee työntekijöitään viime vuoden myynneistä miltei kahdella miljardilla eurolla

Viime vuoden vahvan myynnin jälkeen Stellantis palkitsee ahkeroijansa tuoreella ja muhkealla potilla, sillä työntekijät saavat yhteensä huikeat 1,9 miljardia euroa.

Nelipaikkaisten avo-Mersujen perinteet jatkuvat – uusi CLE Cabriolet korvaa sekä C- että E-sarjan avomallit

Mercedes esitteli viime kesänä aiemmat C- ja E-luokan coupét korvaavan kaksiovisen CLE Coupén, ja samassa yhteydessä vilautettiin myös avoversion ensimmäiset kuvat. Nyt CLE Cabrioletista julkaistiin kaikki viralliset tiedot sopivasti ennen keväällä tapahtuvaa myynnin aloitusta.

Tästä piti tulla BMW i8:n seuraaja – klassisen M1:n henkeä tavoitellut i16 ei kuitenkaan päässyt tuotantoon

BMW:n M-divisioonan lippulaivana toimiva möhkälemäinen XM-katumaasturi on herättänyt melkoisesti tunteita, joista useimmat eivät ole kovin positiivisia. Tunnemyrskyä ei liennyttäne sekään tieto, että asioiden mentyä toisin baijerilaisten valikoimaan voisi nyt kuulua keskimoottorinen urheiluauto alkuperäisen M1:n hengessä.

Jaguar Land Rover hidastaa sähköautosuunnitelmiaan – hybridit saavat lähivuosina suuremman painoarvon

Moni merkki on ilmoittanut julkisuuteen kunnianhimoisia sähköautotavoitteita, joista kiinni pitäminen voi olla kuitenkin vaikeaa markkinoilla viime aikoina tapahtuneiden muutosten jälkeen. Nyt päivitetyistä suunnitelmistaan kertoi intialaisen Tatan omistama brittiyhtymä Jaguar Land Rover.

Tyyliniekan uusimmat