Chevrolet Camaron facelift meni pieleen – auton naamailmettä muutetaan ilmeisesti vain muutaman kuukauden jälkeen

Fordin vuonna 1964 lanseeraama Mustang perusti poniautojen luokan ja oli niin suuri hitti, että arkkivihollinen Chevroletin piti kehittää nopeasti oma tulkintansa samasta aiheesta. Camaroksi nimetty haastaja saatiin valmiiksi mallivuodeksi 1967, ja se kilpaili Mustangin rinnalla 2000-luvun alkuun asti. Sitten seurasi useamman vuoden tauko, kunnes retrotyylisesti muotoiltu viidennen sukupolven Camaro esiteltiin vuonna 2009.

Nykyinen Camaro edustaa mallisarjan kuudetta sukupolvea, ja se on ollut myynnissä reilut kolme vuotta. Entistä aggressiivisemmin ja terävämmin muotoiltu muskeliauto ei ole kuitenkaan vedonnut ostajiin nyky-Mustangin tapaan, joten Camaro sai faceliftin jo tämän vuoden keväällä. Perusmallien naamailme ei muuttunut kovin radikaalisti, mutta SS-sporttiversiosta tuli edestäpäin suorastaan omituisen näköinen. Musta maski ulottuu nyt pitkälle alas asti, ja Chevyn rusettilogo siirrettiin maskista puskuriin.





Flowtieksi nimetyn rusetin läpi virtaa jäähdytysilmaa moottorille, mutta ratkaisu on esteettisesti vähintäänkin kyseenalainen. Mallivuoden 2019 Camarot ovat vasta saapumassa jenkkidiilereille, mutta nokan uusi muoto ei ole ilmeisesti ainakaan lisännyt kysyntää kasvojenkohotuksen saanutta muskeliautoa kohtaan. Niinpä GM Authority -sivusto kertoo, että Chevrolet on jo tekemässä muutoksia vasta lanseeratun Camaron naamailmeeseen.

Niistä saadaan esimakua Las Vegasin SEMA Show’ssa tämän kuun lopussa esiteltävän yksittäiskappaleen myötä, joka on nimetty Camaro SS Shock -konseptiksi. Nimi tulee auton räikeän keltaisesta signaaliväristä, mutta tähän Camaroon on tehty muitakin muutoksia. Puskurin puolelle ulottuva maski on nyt maalattu korinväriseksi, ja rusettilogo on jälleen perinteisellä paikalla maskissa.

Uusitun Camaron saapumisaikataulusta ei ole vielä mitään tietoa, mutta asiasta saatetaan kertoa jo SEMA Show’ssa Shock-konseptin esittelyn yhteydessä. Maailman suurin tuning-show avaa ovensa 30.10., ja se kerää jälleen paikalle lukemattoman määrän osavalmistajia ja kustompajoja autonvalmistajien lisäksi.

LähdeCarscoops
Turo Leppänen
Turo Leppänen on ansioitunut autotoimittajamme, jonka pintaa syvemmälle meneviä kirjoituksia olemme saaneet lukea aiemmin Jokamies-verkkolehdessä ja muissa tunnetuissa alan julkaisuissa. Vapaa-ajalla Turo pitää huolta perheestään, yli tuhannen pienoisauton kokoelmastaan, sekä avokattoisesta saksalaisvalmisteisesta harrasteautostaan.

Videot

Uusimmat

Maailman vähiten ajettu Lamborghini Miura SV tarjolla – auto myytiin uutena Saudi-Arabian kuningasperheelle

Vuonna 1966 debytoinut Lamborghini Miura mainitaan usein maailman kauneimpia autoja listattaessa. Jo ”tavalliset” Miurat ovat nykyään huippukalliita, mutta tämän...

Oletko kuullut BMW E1:stä – tämä sähköauto esiteltiin jo 1990-luvun alussa

BMW:n i8-hybridisportin valmistus loppuu pian, mutta kaupunkikäytössä parhaimmillaan oleva i3-täyssähköauto jää edelleen tarjolle. Harva tietää, että i3:lla oli henkinen...

Etkö malta odottaa Ferrarin katumaasturia – Novitecin tuunaama Maserati Levante voisi olla hyvä vaihtoehto

Juuri mikään merkki ei ole enää turvassa katumaasturibuumilta. Jopa Ferrari on parhaillaan kehittämässä omaa SUV:taan, jonka nimeksi tulee Purosangue....

Baby-Benz täysmoottorilla – tämän Mersu 190:n nokalle on kenkälusikoitu 600 SEL:n kuusilitrainen V12

Nykyisen C-luokan edeltäjänä toiminut 190-mallisarja kuului Mersun valikoimaan vuosina 1982-1993. W201-koodilla tunnetun auton pellin alle sai tehtaalta parhaimmillaan kuusipyttyisen...

Maailman ensimmäinen Golfin kilpa-auto on tulossa myyntiin

Yhdenkään varakkaan Golf-fanin ei tulisi jättää tätä tilaisuutta hyödyntämättä. Kyseessä on ainutlaatuinen pala kaikkien aikojen hatchbackin varhaista historiaa. Kun kyseessä...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...