Chevrolet Camaron facelift meni pieleen – auton naamailmettä muutetaan ilmeisesti vain muutaman kuukauden jälkeen

Fordin vuonna 1964 lanseeraama Mustang perusti poniautojen luokan ja oli niin suuri hitti, että arkkivihollinen Chevroletin piti kehittää nopeasti oma tulkintansa samasta aiheesta. Camaroksi nimetty haastaja saatiin valmiiksi mallivuodeksi 1967, ja se kilpaili Mustangin rinnalla 2000-luvun alkuun asti. Sitten seurasi useamman vuoden tauko, kunnes retrotyylisesti muotoiltu viidennen sukupolven Camaro esiteltiin vuonna 2009.

Nykyinen Camaro edustaa mallisarjan kuudetta sukupolvea, ja se on ollut myynnissä reilut kolme vuotta. Entistä aggressiivisemmin ja terävämmin muotoiltu muskeliauto ei ole kuitenkaan vedonnut ostajiin nyky-Mustangin tapaan, joten Camaro sai faceliftin jo tämän vuoden keväällä. Perusmallien naamailme ei muuttunut kovin radikaalisti, mutta SS-sporttiversiosta tuli edestäpäin suorastaan omituisen näköinen. Musta maski ulottuu nyt pitkälle alas asti, ja Chevyn rusettilogo siirrettiin maskista puskuriin.





Flowtieksi nimetyn rusetin läpi virtaa jäähdytysilmaa moottorille, mutta ratkaisu on esteettisesti vähintäänkin kyseenalainen. Mallivuoden 2019 Camarot ovat vasta saapumassa jenkkidiilereille, mutta nokan uusi muoto ei ole ilmeisesti ainakaan lisännyt kysyntää kasvojenkohotuksen saanutta muskeliautoa kohtaan. Niinpä GM Authority -sivusto kertoo, että Chevrolet on jo tekemässä muutoksia vasta lanseeratun Camaron naamailmeeseen.

Niistä saadaan esimakua Las Vegasin SEMA Show’ssa tämän kuun lopussa esiteltävän yksittäiskappaleen myötä, joka on nimetty Camaro SS Shock -konseptiksi. Nimi tulee auton räikeän keltaisesta signaaliväristä, mutta tähän Camaroon on tehty muitakin muutoksia. Puskurin puolelle ulottuva maski on nyt maalattu korinväriseksi, ja rusettilogo on jälleen perinteisellä paikalla maskissa.

Uusitun Camaron saapumisaikataulusta ei ole vielä mitään tietoa, mutta asiasta saatetaan kertoa jo SEMA Show’ssa Shock-konseptin esittelyn yhteydessä. Maailman suurin tuning-show avaa ovensa 30.10., ja se kerää jälleen paikalle lukemattoman määrän osavalmistajia ja kustompajoja autonvalmistajien lisäksi.

LähdeCarscoops
Turo Leppänen
Turo Leppänen on ansioitunut autotoimittajamme, jonka pintaa syvemmälle meneviä kirjoituksia olemme saaneet lukea aiemmin Jokamies-verkkolehdessä ja muissa tunnetuissa alan julkaisuissa. Vapaa-ajalla Turo pitää huolta perheestään, yli tuhannen pienoisauton kokoelmastaan, sekä avokattoisesta saksalaisvalmisteisesta harrasteautostaan.

Videot

Uusimmat

Onko se Mustang? Onko se Tesla? Ei, vaan venäläinen sähköauto!

Venäläisfirma nimeltä Aviar Motors rakentaa Teslaan pohjautuvaa klassisen Mustangin näköistä sähköautoa. Onko kyseessä menestysosista rakennettu hitti vai huti? Automalli kehitetään...

Tyyliniekka tutustuu – Uudenkaupungin automuseo tarjoaa Saab-nostalgiaa ja eksoottisia yksittäiskappaleita

Kotimaan matkailu on tänä kesänä suositumpaa kuin koskaan, joten mekin kävimme tutustumassa Suomen ainoan autotehtaan yhteydessä sijaitsevaan museoon. Ulkoapäin varsin...

Ei ravistettu, eikä sekoitettu: Aston Martin -viski toimitetaan pullossa, jota koristaa aito DB5:n mäntä

Autonvalmistaja Aston Martin on päättänyt tehdä yhteistyötä brittiläisen Bowmore-tislaamon kanssa. Tuloksena on varsin erikoinen ja harvinainen skottilainen mallasviski. Black Bowmore...

Kiinan vastaus luksuslimolle on pidennetty Hongqi H9+

Ainakin näin länsimaalaisittain erikoisesta nimestään huolimatta tällä normikorisesta autosta pidennetyllä mallilla on tarjota parasta mahdollista luxusta Kiinan suunnalta. Jutun kuvat...

Tyylikäs vanha kuplavolkkari on sijoitus, joka saattaa kiinnostaa myös naisia

Vanhojen autojen maailmassa hinnat heittelevät kuin pörssimarkkinoilla. Iäkäs kuplavolkkari voi sen sijaan olla tasaisesti arvoaan nostava, jonka ostajakunta on...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...