Kiinan valtava markkinapotentiaali on luonut maasta johtaviin kuuluvan maanosan erityisesti uusien ylemmän luokan automallien esittelyssä. Autonvalmistajista myös Buickilla muutos sähköautoihin on vauhdissa, ja nyt yritys onkin julkistanut täysin uuden täyssähköauto Electra E5:n, jonka on määrä tulla markkinoille Kiinassa ensi vuonna.

Ultium on General Motorsin kehittämä akku- ja moottoriteknologia, ja Electra E5:stä on tarkoitus tulla brändin ensimmäinen Ultium-pohjainen sähköajoneuvo. Se sisältää myös yrityksen uutta “Pure”-suunnittelufilosofiaa, josta saatiin maistiaisia jo Electra-X -konseptiautossa. Ideana on yksinkertaisuudessaan yhdistää “sähköistettyä ylellisyyttä moderniin ja urheilulliseen tyyliin”.

Buick ei ole julkisesti tuonut vielä kovin paljoa yksityiskohtia esille, mutta crossoverin LED-ajovalot ovat hyvin virtaviivaiset, ja iso maski miellyttänee erityisesti kiinalaisia asiakkaita. Kylkilinjaa tutkittaessa huomio kiinnittyy erityisesti muuhun kokonaisuuteen upotettuihin ovenkahvoihin. Renkaiden tuumakoko on odotetun suurta, ja latausportti löytyy etulokasuojasta. Tuulilasin muotoilu on myös virtaviivaista.

Auton takana on ohut LED-valopalkki ja kolmiosainen keskijarruvalo, joka on suunniteltu muistuttamaan Buickin uutta logoa. Crossoverissa on myös aerodynaamisesti muotoiltu takapuskuri. Koon suhteen Electra E5 on 4,9 metriä pitkä, 1,9 metriä leveä ja korkeuttakin on yli puolitoista metriä. Akseliväli jää karvan alle kolmeen metriin. Jotta nämä luvut saavat mittasuhteet, Electra E5 asettuu Envisionin ja Enclaven väliin.
Electra E5 julkaistaan vuoden 2023 ensimmäisellä puoliskolla, ja se tarjoaa parannetun Super Cruisen, joka on Cadillacista tuttu hands-free -ajotila, sekä seuraavan sukupolven täysin digitaalisen Virtual Cockpit Systemin. Kiinan teollisuus- ja tietotekniikkaministeriö on jo lisäksi ehtinyt paljastaa, että crossover painaa 2 570 kg, ja sen sähköinen voimansiirto kehittää 241 heppaa.