Brabus tuunaa nyt myös Porscheja – Taycan Turbo S sai 22-tuumaiset pyörät ja limenvihreän sisustan

Saksan Bottropissa majaansa pitävä Brabus on kehittänyt erilaisia tuning-osia Mersuihin jo vuosikymmenten ajan. Nyt firma laajentaa tarjontaansa myös Porschen ja Rolls-Roycen suuntaan.

Brittivalmistajan malleista Brabus keskittyy aluksi sedan-koriseen Ghostiin, kun taas Porschejen osalta käsittelyyn ovat päässeet avokattoinen 911 Turbo S sekä täyssähköinen Taycan Turbo S. Brabus ei ole koskaan lähtenyt tuning-palikoissaan yhtä villille linjalle kuin esimerkiksi saksalainen kilpakumppani Mansory, ja tämä näkyy myös firman uusimmissa luomuksissa.

Taycanin liukasmuotoiseen koriin on kyllä lisätty muutamia hiilikuituosia, mutta ne eivät pistä varsin hillityn tyylin ansiosta heti silmään. Etupuskurin alla on nyt hiilikuituinen lippa, joka saa jatkoa sivuhelmojen muodossa. Ilmaa ohjaavat siivekkeet löytyvät niin etu- kuin sivuhelmojenkin päistä, ja sellaiset on lisätty myös etupuskuriin. Lisäksi etupuskurin ilmanottoaukot ovat saaneet hiilikuituiset reunukset, ja takapuskurin alla komeilee erottuva diffuusori.

Suosittelemme


Takavalojen yläpuolelle on sovitettu vielä pieni spoilerilippa, ja Porschen vaakunat sekä logotekstit on korvattu Brabuksen omilla merkeillä. Ulkokuoren muutokset viimeistellään 22-tuumaisilla Brabus Monoblock Z ”Platinum Edition” -takovanteilla, jotka yhdistelevät mustaa kiiltävään alumiiniin. Kiekkojen takaa pilkottavat Brabus-teksteillä höystetyt limenvihreät jarrusatulat, joiden värimaailma jatkuu myös sisätilojen puolella.

Brabus on vuorannut käytännössä koko sisustan kojelautaa myöten vihreän ja mustan nahan yhdistelmällä. Istuimissa sekä lattiamatoissa on käytetty Brabukselle tunnusomaista ruututikkausta, ja penkkien selkänojista löytyvät myös Brabus Masterpiece -lätkät muistuttamassa kenen tuunaaman auton kyydissä ollaan. Nahan kontrastina on käytetty lisäksi hiilikuitua, alumiinisia tehosteita sekä alcantaralla päällystettyä kattoverhoilua.

Taycanin sähkötekniikkaan Brabus ei ole koskenut, joten Turbo S:n huipputeho on edelleen 761 hevosvoimaa ja maksimivääntö 1050 newtonmetriä. Porschen ilmajousitusta on kuitenkin laskettu 20 millillä Brabus Ride Control Modulen avulla, joten sähköauton painopiste on entistäkin alempana. Brabus ei ole vielä kertonut muutostöiden hintaa, mutta niitä tehdään täysin asiakkaan toiveiden mukaisesti. Niinpä myrkynvihreälle sisustallekin löytyy haluttaessa lukuisia muita vaihtoehtoja.

LähdeCarscoops

Lue lisää