Hybriditekniikalla ladatussa Mercedes-AMG S 63 E Performancessa on jo tehtaan jäljiltä nelilitraisen tuplaturbokasin ja sähkömoottorin yhteispelin ansiosta mukavat 802 hevosvoimaa. Tähtimerkin hovivirittäjä Brabus pistää kuitenkin vielä paremmaksi reilun 100 hepan verran.
Ässä-Mersun tehoversion muokattu versio on nimetty Brabus 930:ksi auton teholukeman mukaisesti, eli potkua riittää kaikkiaan 930 pollen edestä. Maksimiväännöksi kerrotaan puolestaan kolossaaliset 1510 newtonmetriä. 128 hevosvoiman ja 80 newtonin lisästä lähtökohtaan nähden saadaan kiittää Brabuksen PowerXtra B40E-930 -nimistä moduulia tuplaturbokasin moottorinohjausyksikössä. Sähkömoottorin Brabuksen väki on sen sijaan jättänyt ennalleen, ja voima välitetään lähtökohdan tavoin kaikille neljälle pyörälle yhdeksänpykäläisen automaattivaihteiston kautta.
Lähes 2,6 tonnin painoinen luksussedan kiihtyy Brabuksen mukaan nollasta sataan 3,2 sekunnissa, missä ei ole kuin 0,1 sekunnin kohennus ”tavalliseen” AMG:hen nähden. Huippunopeus säilyy puolestaan sähköisesti rajoitettuna 290 km/h:n lukemaan. Auto myös näyttää sporttisemmalta kuin yksikään uusi tehdas-Ässä, mutta tyyli on silti kertaluokkaa hillitympää kuin esimerkiksi kilpailevan Mansoryn luomuksissa.
Brabus on höystänyt ulkokuorta hiilikuituosilla, joiden joukkoon kuuluvat mm. etusplitteri, etupuskurin ilmanottoaukkojen reunakoristeet, integroiduilla ”RamAir”-aukoilla varustettu uusi maski, sivuhelmat, takakontin spoilerilippa sekä neljää pakoputkenpäätä reunustava isompi diffuusori. Putkistostakin kantautuvat vakiota vihaisemmat soundit Brabuksen kehittämien aktiivisten ”perhosläppien” ansiosta.
Ison auton alla pyörivät isot pyörät, jotka ovat tässä tapauksessa 22-tuumaiset Brabus Monoblock ZM ”Platinum Edition” -takovanteet. Mustat kiekot viimeistelevät muutenkin tummanpuhuvan Brabuksen lähes mafiahenkisen ulkoasun. Lisäksi Mersuun on asennettu Brabus SportXtra -niminen jousitusmoduuli, joka madaltaa kulkuasentoa enimmillään 10 millillä ajomoodista riippuen.
Suosittelemme
Sisätiloja on puolestaan höystetty Masterpiece-nimisellä sisustapaketilla, joka tuo mukanaan korkealaatuista timanttiruutukuvioista nahkaa. Jos kuvissa näkyvä taivaansininen vuota vaikuttaa liian räikeältä, tarjolla on myös esimerkiksi perinteistä mustaa nahkaa. Sen kaverina käytetään sisätiloissakin runsaalla kädellä annosteltuja hiilikuitukoristeita ja rutkasti Brabuksen logoja. Lisäksi autosta löytyy 77-logoja viittaamassa virityspajan perustamiseen vuonna 1977.
Uuden Brabus 930:n hinnat alkavat Saksan markkinoilla 405 000 eurosta, ja kuvien yksilöstä pyydetään puolestaan tarkalleen 479 889 euroa. ”Tavallinen” Mercedes-AMG S 63 E Performance maksaa Saksassa 208 393 euroa ilman lisävarusteita, joten Brabuksen tuunauksesta saa pulittaa lähes yhtä paljon kuin itse autosta.