BMW ilmoitti tuovansa autoihinsa uudenlaisen joustavan rakenteen, joka mahdollistaa jatkossa minkä tahansa BMW:n mallisarjan toimittamisen myös sähköisenä versiona.
Uuden rakenteen tarkoitus on mahdollistaa nopea reagoiminen sähköautojen kysynnän muuttumiseen, eli kasvamiseen. Rakenteen ansiosta autojen sähköversioita ei esimerkiksi tarvitse tehdä erikseen varastoon, vaan autot voidaan varustaa tarpeen ja kysynnän mukaan joko polttomoottorilla, hybridijärjestelmällä tai puhtaasti sähkömoottoreilla.
BMW valmistaa tällä hetkellä sähköautomallejaan kymmenessä eri tehtaassa maailmanlaajuisesti. Kaikkien mallien tärkemmät sähkökomponentit valmistetaan Dingolfing ja Landshutin tehtailla, Saksassa. BMW Group on investoinut pelkästään Dingolfing tehtaan sähköautotuotantoon yli 100 miljoonaa euroa, joten valmistaja satsaa tosissaan sähköiseen tulevaisuuteen.
BMW Groupilla on tällä hetkellä myynnissä yhteensä yhdeksän sähköauto/hybridi-mallia, joista tuoreimpana Mini S E Countryman ja seuraavana tulossa on BMW i8 Roadster. BMW ennustaa sähköautojensa myynnin olevan vuoteen 2025 mennessä noin 15-25 prosenttia kokonaismyynnistä. Myynnin suuruuteen vaikuttaa BMW:n mukaan suuresti latausverkostojen, säädösten ja valtioiden tarjoamien hankintaporkkanoiden kehittyminen.