Mikä yhdistää automainoksia ja presidentinvaaleja Yhdysvalloissa? Sekä mainoksissa että vaalikampanjoissa on tapana heittää lokaa kilpailijan niskaan.
BMW mainostaa uutta BMW 330e plugin-hybridiautoa ja kuittailee samalla vahvasti Teslalle. “Miksi odottaa, kun voi ajaa?” Toisessa mainoksessa nähdään jopa Teslan Supercharger -latauspisteet, joiden ohi mainoksen nainen kävelee ja ajaa pois BMW 330e:llä.
Kuittailu ei niinkään kohdistu autojen latausaikoihin tai tekniikkaan, vaan siihen että ostajat saavat odottaa vielä jonkin aikaa uusia Tesla Model 3 -autojaan. Ennakkovarauksia on kuitenkin tehty jo noin 400 000, joten kiinnostusta löytyy.
Kilpaileva BMW ei kuitenkaan ole Teslan tapaan täyssähköauto, joten se painiskelee eri luokassa. 330e:llä voi ajaa pelkällä sähköllä 40 kilometriä ja Tesla Model 3:lla yli 300 kilometria. Ehkä Tesla on sittenkin odottamisen arvoinen?
https://youtu.be/1v0QKtPXEFQ
https://youtu.be/Zf7KvtGNMbQ