Nykysukupolven Chevrolet Camaron myyntilukemat ovat jääneet pahasti pahimman kilpakumppanin, eli Ford Mustangin varjoon. Myös automallina jo yli 10 vuoden ikäinen Dodge Challenger on jättänyt jenkkimarkkinoilla Camaron taakseen, vaikka Chevy on esimerkiksi ajo-ominaisuuksiltaan paljon Dodgea etevämpi. Syitä tähän voidaan hakea nykyisen Camaron muotoilusta. Transformers-henkiset terävät linjat eivät välttämättä vetoa klassista muskelityyliä etsiviin ostajiin, ja lisäksi Chevrolet onnistui pilaamaan Camaron naamailmeen perusteellisesti vuoden takaisessa faceliftissä.
Valmistaja tajusi ilmeisesti itsekin melko pian, että kasvojenkohotus oli kaikkea muuta kuin onnistunut. Niinpä viime syksyn SEMA Show’ssa esiteltiin konseptiksi verhottu näyttelyauto, jossa faceliftin pahimmat mokat oli korjattu. Chevyn rusettilogo oli nostettu jälleen ylemmäksi maskiin, ja puskurin keskiosa oli korinvärinen mustan sijasta. SS Shock -nimisen tutkielman tuotantoversiota ei tarvinnut odotella kauan, koska Chevrolet paljasti nyt Camaron viimeisimmän faceliftin.
Sen nokka seuraa SEMA-Camaron jalanjälijllä, eli Chevyn muskeliauton naamailme on jälleen paljon helpommin hyväksyttävä. Muita mallivuoden 2020 uudistuksia ovat mm. Rally Green -niminen uusi ulkoväri ja laaja valikoima optioita, joilla oman Camaronsa voi tuunata yksilöllisesti. Näiden varusteiden joukkoon kuuluvat mm. takaspoileri, tummennetut takavalot, uudet 20-tuumaiset alumiinivanteet, punaiset tai oranssit jarrusatulat, punaiset turvavyöt, Recaron sporttipenkit, mustat rusettilogot sekä punainen ja valkoinen nahkaverhoilu uusien varustetasojen yhteyteen.
Uutena mallina jenkkimarkkinoilla debytoi LT1, jota vauhdittaa nimensä mukaisesti LT1-veekasi. Siitä irtoavat 455 heppaa ohjataan takapyörille joko kuusivaihteisen manuaalin tai kymmenpykäläisen automaatin kautta. LT1 tarjoaa myös monia SS-varustetason herkkuja, ja sitä mainostetaan kotimaassaan yhdeksi edullisimmista veekasimuskeleista. USA:ssa uuden LT1:n hinta jää perusvarusteilla alle 35 000 dollarin maagisen rajan.
Suosittelemme
Korimalleina on edelleen tarjolla kaksiovinen coupé tai avo. V6-koneiset Camarotkin hyötyvät uudistuksista, koska 3,6-litraisen kuutosen parina tarjotaan tuoretta kymmenvaihteista automaattia. Mallivuoden 2020 Camaron tuotanto alkaa USA:n Michiganissa alkusyksystä, mutta suurimmassa osassa Euroopan maista tätäkään jenkkimuskelia ei valitettavasti nähdä myynnissä virallisten kanavien kautta.