Polestar tarjoaa lisävauhtia nyt myös Volvon lippulaivakatumaasturiin. Volvon teho-osastona tunnettu Polestar on virittänyt D5 diesel- ja T6 bensiinimoottorit uuteen iskuun ja tarjolla on lisää hevosvoimia sekä vääntöä.
Virityspaketti tarjoaa lisäpotkua erityisesti kierroslukualueen keskivaiheilla ja myös kaasupoljin on viritetty vastaamaan nopeammin käskyihin. Moottorin lisäksi Polestar on näpelöinyt myös vaihdelaatikkoa, mikä pystyy nyt nopeampiin vaihtoihin. Tästä on hyötyä erityisesti mutkaisella taipaleella.
– Polestar käsittelyn ansiosta XC90 on nyt dynaamisempi ja responsiivisempi. Luodaksemme tasapainoisen paketin, auton optimoinnissa on sovellettu samaa filosofiaa, minkä mukaan myös optimoimme kilpa-autojamme, kertoo Thed Björk, Scandinavian Touring Car Championship (STCC) mestari ja Polestar Cyan Racing -kilpakuljettaja.
Polestar virityspaketin tuoma lisäteho on numeroina melko vaatimatonta, sillä D5 Drive-E moottorin tehoja nostetaan käsittelyssä vain 8 hevosvoimaa ja vääntöä 30 Nm, jolloin tehoa löytyy 233 hp ja vääntöä 500 Nm. T6 Drive-E moottorin kohdalla nousu on 14 hevosvoimaa ja 40 Nm, jolloin tehoa on 334 hp ja vääntöä 440 Nm.
Jos tehonlisäys tuntuu pieneltä, niin hintakin on sen mukainen. Polestar paketti maksaa noin 1200 euroa, mikä on auton kokonaishinnan huomioiden taskurahoja. (Hinta Iso-Britanniassa, Suomen hinnoittelusta ei vielä tietoa)