Jenkkiautoilijoiden kevät jatkui Tampereella perinteisen Hot Rod & Rock Show’n merkeissä. Näyttelykausi alkoi pääsiäisenä Helsingin American Car Show’sta ja jatkui viime viikonloppuna Turun AutoSaloonissa, joten harrastajilla on pitänyt kiirettä viime aikoina. Tapahtumien peräkkäisyys näkyi jonkin verran myös näyttelykalustossa, koska muutamat autot oli nähty jo Helsingissä tai Turussa.
Näyttely oli kuitenkin tuttuun tapaan varsin korkeatasoinen, ja kalustoa oli saatu paikalle runsaslukuisesti. Suurin osa oli kotimaisten rakentajien tuotoksia, mutta toki esillä oli muutama herkkupala mm. Ruotsista. Hot Rod & Rock Show ei nykymuodossaan juuri häpeä edes pääsiäisen American Car Show’lle, ja kaluston määrä ja taso oli aivan eri luokkaa Turun näyttelyyn verrattuna.
Päähalli oli pyhitetty perinteiseen tyyliin jenkkiautoille, ja suurimmat yleisömassat olivat juuri niiden luona. Kahdesta pienemmästä hallista löytyi puolestaan lähinnä euroautoja, tuning-luomuksia ja kilpureita, joten niidenkin ystäville riitti silmänruokaa. Tällä kertaa tuunattujen laitteiden osastollakin riitti edes sen verran valoa, että autoja pääsi tutkimaan ja kuvaamaan kunnolla.
Suosittelemme
Näyttelyn antiin kuului myös mm. pari jenkkirekkaa, rakenneltuja moottoripyöriä ja jopa polkupyöriä, joten tarjonta ulottui melko lailla laidasta laitaan. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksena nykyään tunnettu Pirkkahalli antaa tapahtumalle asianmukaiset puitteet, ja muutkin järjestelyt sujuivat vuosikymmenten kokemuksen tuomalla rutiinilla. Näyttelykäynti oli siis kaikin puolin positiivinen kokemus, ja seuraavaksi odotellaan kahden viikon päästä järjestettävää Lahden Classic Motor Show’ta.