Erityisesti jenkkiautoharrastajilla oli jälleen hyvä syy lähteä Tampereelle, kun ”Pirkkahallin” perinteinen Hot Rod & Rock Show järjestettiin pääsiäisen American Car Show’n ja Lahden Classic Motorshow’n väliin sopivasti osuvana viikonloppuna. Tampereen näyttelyllä on pitkät perinteet, joita ei rikottu tälläkään kertaa.
Niinpä resepti oli vanha tuttu, eli päähallin kalusto koostui pääosin Atlantin takaisista autoista ja moottoripyöristä. Niiden joukkoon oli sentään päässyt muutama komea Mersu ja Volkkari, mutta suurin osa muista euro- ja tuning-autoista sekä komeat rekannupit löytyivät pienemmän hallin puolelta.

Tampereella on usein nähty ruotsalaisrakentajien viimeisen päälle viimeisteltyjä luomuksia, ja niitä oli tuotu paikalle tänäkin vuonna. Maailmanluokan tähtien tuotoksia ei tällä kertaa Tampereella nähty, mutta parhaimpien ruotsalais- ja suomalaisautojen taso lähenteli silti virheettömyyttä. Autojen ja moottoripyörien lisäksi lippurahoille tarjosivat vastinetta lauantaina esiintyneet bändit, mutta sunnuntaina paikalle pääsee hieman edullisemmin ilman musiikkipuolen elämyksiä.

Näyttelyn nimen velvoittamia hot rodeja on Tampereella ollut aina kiitettävä määrä, ja nytkin niitä oli tuotu paikalle parin pitkän rivin verran. Niiden lomassa saattoi bongata myös klassisia kustomeja, joten tunnelma oli paikoin kuin American Graffiti -leffassa.

Rehellisyyden nimissä on kuitenkin mainittava, että kaluston joukossa oli myös muutamia autoja jotka olivat kaukana näyttelykuntoisista. Lisäksi varsinkin satunnaisen kävijän kannalta toivoisi, että autojen tarinoiden kertomiseen panostettaisiin hieman enemmän. Tälläkin kertaa esillä oli ainutlaatuisia yksilöitä, joiden taustat taisivat jäädä suurelle yleisölle pitkälti hämärän peittoon.


































