MAINOS: Hovisepät

Tissot PRX Powermatic 80

Hiilikuitu on täydellinen valinta kovien pakettien ystäville

Harrasteautokausi 2024 päättyi komeasti Hämeenlinnan X-treme Motor Show’n merkeissä

Jenkkiautonäyttelyn ja X-treme Car Show’n nimellä tunnettu näyttelykokonaisuus sai tänä vuonna nimekseen X-treme Motor Show. Aiemmin monta vuotta peräjälkeen Lahdessa ja pari viimeistä vuotta Järvenpäässä järjestetty näyttely siirtyi nyt Hämeenlinnaan.

Paikkavalinta oli ainakin sijainnin ja saavutettavuuden kannalta optimaalinen, koska X-treme Motor Show’hun pääsi nyt tulemaan kätevästi monestakin isosta kaupungista. Lisäksi ajoneuvoharrastus elää ja voi hyvin myös Hämeenlinnan seudulla. Tapahtumapaikaksi valitut Säästöpankki- ja Loimua-areenat sijaitsevat aivan Helsinki-Tampere-moottoritien välittömässä läheisyydessä eikä Ahveniston moottoriratakaan ole kaukana.

Buick Riviera
Kuva: Turo Leppänen

Näyttelyn konsepti oli edellisvuosilta tuttu, eli kahdessa hallissa pääsi saman katon alla ihastelemaan niin jenkkiautoja kuin tuning-kalustoakin. Autojen taso oli tässäkin näyttelyssä kovaa luokkaa, ja lisämausteeksi oli vielä saatu kansainvälisiä vieraita niin Ruotsista kuin muualtakin Euroopasta. Show’n ennakkoon hehkutettuna päätähtenä toimi itävaltalaisen Knud Tirochin “Mercurius GTC” vuodelta 1951, joka edusti jotakin aivan muuta kuin näissä autoissa yleensä nähtyä kustomointia.

Mercury
Kuva: Turo Leppänen

Pienempi Loimua-areena ja isompi Säästöpankki-areena muuntautuivat hienosti urheiluhalleista näyttelykäyttöön, ja taustalla mukavan vaimeasti soinut amerikkalainen musiikki loi leppoista show-tunnelmaa. Hallien välinen harrasteparkki toimi puolestaan omana ulkoilmanäyttelynään. Ainoa kompastuskivi sanan varsinaisessa merkityksessä olivat Loimua-areenan matoilla päällystetyt vaneriset kulkukäytävät. Niiden kohdalla meinasi useampikin näyttelyvieras lentää rähmälleen allekirjoittanut mukaan lukien, joten pientä viilattavaa jää vielä ensi vuodelle jos näyttelykokonaisuus jatkaa Hämeenlinnassa.

Datsun Bluebird ja Nissan Almera
Kuva: Turo Leppänen
Ford hot rod
Kuva: Turo Leppänen
Ford Thunderbird
Kuva: Turo Leppänen
Ford hot rod
Kuva: Turo Leppänen
Chevrolet Camarot
Kuva: Turo Leppänen
Chevrolet Impala
Kuva: Turo Leppänen
Ford hot rod
Kuva: Turo Leppänen
Ford hot rod ja Studebaker custom
Kuva: Turo Leppänen
Harley-Davidson
Kuva: Turo Leppänen
Porsche 911 Turbo
Kuva: Turo Leppänen
Fiat Abarth 1000
Kuva: Turo Leppänen
VW Kuplat
Kuva: Turo Leppänen
Cadillac ambulanssi
Kuva: Turo Leppänen
Plymouth GTX
Kuva: Turo Leppänen
Dodge Charger
Kuva: Turo Leppänen
Dodge Wayfarer
Kuva: Turo Leppänen
Dodge Aspen
Kuva: Turo Leppänen
Oldsmobile Fiesta
Kuva: Turo Leppänen
Oldsmobilet
Kuva: Turo Leppänen
VW Golf R
Kuva: Turo Leppänen
BMW ja muita tuning-autoja
Kuva: Turo Leppänen
AMC Pacer
Kuva: Turo Leppänen
Volvot
Kuva: Turo Leppänen
Mercedes-Benzit
Kuva: Turo Leppänen
Cadillac lowrider
Kuva: Turo Leppänen
Ford Fairlane
Kuva: Turo Leppänen
VW T1 camper
Kuva: Turo Leppänen
Agrati Capri skootteri ja Lincoln Capri
Kuva: Turo Leppänen
Dodge Charger
Kuva: Turo Leppänen
Lincoln Capri
Kuva: Turo Leppänen
Dodge Charger
Kuva: Turo Leppänen
Lincoln Continental
Kuva: Turo Leppänen
Ford
Kuva: Turo Leppänen

Suosittelemme


VW Golf
Kuva: Turo Leppänen
Chrysler 300 tuning
Kuva: Turo Leppänen
Shelby Mustangit
Kuva: Turo Leppänen
Chevrolet custom
Kuva: Turo Leppänen
Omatekoinen auto
Kuva: Turo Leppänen
Plymouth Duster
Kuva: Turo Leppänen

 

Lue lisää