Cadillacilla on vahvoja siteitä itse Henry Fordiin, jota on kiittäminen autoteollisuuden massatuotannon aloittamisesta. Cadillac-automerkki nimittäin perustettiin vuonna 1902, kun Henry Ford oli ajautunut sijoittajiensa kanssa riitoihin, ja tarvitsi uuden merkin liiketoimilleen. Cadillac-nimellä haluttiin kunnioittaa Antoine de la Mothe Cadillacia, joka oli Detroitin perustaja Michiganissa. Niinpä ensimmäinen Cadillac rullasi tuotantolinjaa pitkin vuonna 1902, joskin se oli lähinnä A-mallin Ford, jossa oli muutamia hienovaraisia eroja.
Seitsemän vuotta myöhemmin sittemmin Fordin pahimmaksi kilpailijaksi noussut General Motors osti Cadillacin. Merkki oli jo tuolloin vakiintunut isoksi yhdysvaltalaiseksi luksusautojen valmistajaksi. New Yorkista käsin toimivasta Cadillacista kehittyi vuosikymmenten saatossa innovatiivinen autonvalmistaja, jonka ansioiksi voidaan lukea mm. autojen monipuoliset sähkötoiminnot, teräksestä valmistettu katto ja kitkaton käsivaihteisto. Cadillacin V8-moottorit tekivät kyseisestä moottorimallista pian standardin koko Yhdysvaltain autoteollisuudessa.
Kahdesta maailmansodasta, suuresta lamasta, öljykriiseistä ja lukuisista taloudellisista vaikeuksista huolimatta Cadillac on onnistunut selviytymään näihin päiviin saakka, vaikka GM:n pitkän ja hienon historian tehneet merkit kuten Oldsmobile ja Pontiac ovatkin jo kadonneet. Tänä päivänä Cadillacilla on elinvoimainen mallivalikoima autoja, jotka ovat kykeneviä kilpailemaan myös rapakon takana saksalaisten kilpaveljiensä kanssa. Cadillacista kiinnostuneille löytyy niin katumaastureita, sedaneita kuin urheilullista coupeakin.
Cadillacia valmistetaan perinteisesti Pohjois-Amerikan osavaltioissa Michiganissa, Teksasissa. Kansasissa ja Tenneseessä, mutta nykyään iso osa tuotannosta on myös Kiinan Shanghaissa. Lisäksi venäläinen yritys nimeltä Avtotor kokoaa lisenssillä Escalade-malleja Kaliningradissa. Cadillac on panostanut katumaastureihin kuten XT4, XT5 ja XT6. Hienoin ja kallein katumaasturimalli on Escalade, joka on sukua Chevroletin vaatimattomammille Tahoe ja Suburban -malleille. Sedan-malleja halaville on tarjolla yhteneväisesti nimetyt CT4, CT5 ja CT6 -mallit.
Suomessa Cadillac on tunnettu ennen kaikkea presidentillisenä autona. Ensimmäisen kerran Cadillac hankittiin tasavallan presidentin virka-autoksi vuonna 1930 Lauri Kr. Relanderin kaudella. Toinen Cadillac tuli samaan käyttöön vuonna 1936 P. E. Svinhufvudin virkakaudella. Seuraavat kaksi Cadillacia ostettiin J. K. Paasikiven virkakaudella vuosina 1950 ja 1952. Urho Kekkosen pitkän kauden aikana presidentin virka-autoksi tuli kolme Cadillacia vuosina 1962, 1968 ja 1979. Viimeinen presidentin virka-autoksi tullut Cadillac hankittiin Mauno Koiviston kaudella vuonna 1985.