Oma kantapaikkani ja sitä myötä Tyyliniekan yhteistyökumppaniksi päätynyt Pohjanheimo on kulkenut alalla positiivisesti vastavirtaan. 75-vuotisen historian omaava kauppiasvetoinen yritys, joka on luonut nahkansa uudestaan vajaassa kahdessa vuodessa – ja vieläpä taloudellisesti terveellä pohjalla on tänä päivänä suoritus, joka ansaitsee hatunnoston.

Pohjanheimo-asukokonaisuus-1

Menestysreseptinä aktiivinen markkinointi

Kauppias Mikko Hautasen,tervehenkinen riskinotto ja halu erottautua on näkynyt Pohjanheimon markkinoinnissa. Ennakkoluulottomuus mm. alueellisen tv-mainonnan ja artistiyhteistyön suhteen ovat olleet hyviä tapoja rakentaa Pohjanheimon brändiä.

Pohjanheimo MTV:ssä:
Pohjanheimo on käyttänyt tunnettuutensa lisäämiseksi  MTV:n alueellista tv-mainontaa, joka on tuonut hyviä tuloksia. Tämän siivittämänä Pohjanheimo päätyi MTV Spotin Ilmiöiden jäljillä -sarjaan.

Kuva: MTV

Brändin uudistaminen on ollut myös välttämätöntä, sillä liikkeen tuotevalikoima on kokenut kahden vuoden aikana mullistuksen kun mukaan on otettu hallitusti italialaisia huippumerkkejä kuten Armani, Canali ja Corneliani.


MAINOS, ARTIKKELI JATKUU ALLA


Uudistuminen on myös kannattanut, sillä Pohjanheimo on noussut kuin varkain yhdeksi Suomen johtavaksi miesten vaateliikkeeksi. Menestys ei ole ollut kuitenkaan sattumaa, vaan on perustunut asiakaslähtöisyyteen.

Mikko Hautanen:
Kauppiasvetoisena yrityksenä pystymme ja itseasiassa haluamme kuunnella asiakkaiden toiveita ja yritämme mahdollisuuksien mukaan toteuttaa ne. Haluamme erottua suurten ketjuliikkeiden valikoimista siten, että meillä on aina tarjolla tuttujen ja turvallisten perusvaatteiden lisäksi kaikkea spesiaalimpaakin ja toki ammattitaitoinen ja henkilökohtainen palvelu on erikoisliikkeen merkittävä etu. Lisäksi oma vaatturimme hoitaa kaikki tarvittavat muutostyöt aina vaikka odottaessa.

Tulevaisuudessa lisää huippumerkkejä?

Mikko Hautanen totesi salaperäisesti, että nöyrä työnteko on tuottanut siinä määrin tulosta, että maine muidenkin kuin jo mainittujen italialaisten huippumerkkien keskuudessa on kasvanut. Mahdollisuus uusien merkkien ottamisesta valikoimiin on olemassa ja koko ajan käydään keskusteluita ja laskelmia siitä mikä merkki rantautuu seuraavaksi Pohjanheimoon.

Elämme mielenkiintoisia aikoja.

 


JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here