Pohjanheimo on menestyksen jäljillä

Oma kantapaikkani ja sitä myötä Tyyliniekan yhteistyökumppaniksi päätynyt Pohjanheimo on kulkenut alalla positiivisesti vastavirtaan. 75-vuotisen historian omaava kauppiasvetoinen yritys, joka on luonut nahkansa uudestaan vajaassa kahdessa vuodessa – ja vieläpä taloudellisesti terveellä pohjalla on tänä päivänä suoritus, joka ansaitsee hatunnoston.

Pohjanheimo-asukokonaisuus-1

Menestysreseptinä aktiivinen markkinointi

Kauppias Mikko Hautasen,tervehenkinen riskinotto ja halu erottautua on näkynyt Pohjanheimon markkinoinnissa. Ennakkoluulottomuus mm. alueellisen tv-mainonnan ja artistiyhteistyön suhteen ovat olleet hyviä tapoja rakentaa Pohjanheimon brändiä.

Pohjanheimo MTV:ssä:
Pohjanheimo on käyttänyt tunnettuutensa lisäämiseksi  MTV:n alueellista tv-mainontaa, joka on tuonut hyviä tuloksia. Tämän siivittämänä Pohjanheimo päätyi MTV Spotin Ilmiöiden jäljillä -sarjaan.

Kuva: MTV

Brändin uudistaminen on ollut myös välttämätöntä, sillä liikkeen tuotevalikoima on kokenut kahden vuoden aikana mullistuksen kun mukaan on otettu hallitusti italialaisia huippumerkkejä kuten Armani, Canali ja Corneliani.

Uudistuminen on myös kannattanut, sillä Pohjanheimo on noussut kuin varkain yhdeksi Suomen johtavaksi miesten vaateliikkeeksi. Menestys ei ole ollut kuitenkaan sattumaa, vaan on perustunut asiakaslähtöisyyteen.

Mikko Hautanen:
Kauppiasvetoisena yrityksenä pystymme ja itseasiassa haluamme kuunnella asiakkaiden toiveita ja yritämme mahdollisuuksien mukaan toteuttaa ne. Haluamme erottua suurten ketjuliikkeiden valikoimista siten, että meillä on aina tarjolla tuttujen ja turvallisten perusvaatteiden lisäksi kaikkea spesiaalimpaakin ja toki ammattitaitoinen ja henkilökohtainen palvelu on erikoisliikkeen merkittävä etu. Lisäksi oma vaatturimme hoitaa kaikki tarvittavat muutostyöt aina vaikka odottaessa.

Tulevaisuudessa lisää huippumerkkejä?

Mikko Hautanen totesi salaperäisesti, että nöyrä työnteko on tuottanut siinä määrin tulosta, että maine muidenkin kuin jo mainittujen italialaisten huippumerkkien keskuudessa on kasvanut. Mahdollisuus uusien merkkien ottamisesta valikoimiin on olemassa ja koko ajan käydään keskusteluita ja laskelmia siitä mikä merkki rantautuu seuraavaksi Pohjanheimoon.





Elämme mielenkiintoisia aikoja.

 

Edellinen artikkeliKäsineet talveksi
Seuraava artikkeliKoiso pukee miehen juhlaan
Matti Airaksinen
Matti Airaksinen on Tyyliniekan ja sen kelloihin erikoistuneen sisarjulkaisu Stylefellow'n perustaja ja päätoimittaja. Tyyli- ja kellointoilun lisäksi hän harrastaa valo- ja videokuvaamista, ruoanlaittoa ja matkailua. Vapaa-aika kuluu pääasiassa perheen parissa.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Uusimmat

Kesäpuku on viileä ratkaisu

Kesäpuku on klassikko, jonka italialaiset osaavat modernisoituna parhaiten. Sen myötä mies voi pukeutua tyylikkäästi tuntematta oloaan tukalaksi kuumanakaan päivänä. Kuinka...

Miehen vaatekaappi – päästä varpaisiin

Vaatekaappi tai paremminkin sen sisältö on tärkeä osa jokapäiväistä elämää, sillä suurimman osan ajastamme olemme pukeissa. Tyyliniekan vaatekaapin vaatteet...

Premiumshop.fi on Tommy Hilfigerin vaatteiden verkkokauppa

Lempäälän Ideaparkissa sijaitseva Tommy Hilfiger -konseptimyymälä on avannut vaatteita, laukkuja ja kenkiä myyvän Premiumshop.fi -verkkokaupan. Amerikkalainen Tommy Hilfiger tunnetaan nuorekkaista...

Richard J. Brown – luksusfarkkuja Italiasta

Richard J. Brown on italialainen luksusfarkkumerkki, joka myös valmistaa farkkunsa saapasmaassa. Ja mikä parasta, näitä eurooppalaisen tuotannon farkkuja saa...

Caine Clothiers on avannut verkkokaupan

Tyyliä ja laatua arvostavaa suomalaismiestä hellitään kuin kashmirvillaneule herkkää hipiää, sillä helsinkiläinen miestenvaateliike Caine Clothiers on avannut monien odottaman...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...