VW-konsernin sporttisena espanjalaisbrändinä mukavan jalansijan saanut Cupra saa kiittää menestyksestään ennen kaikkea crossovereita ja katumaastureita, koska niille on riittänyt tämänkin merkin tapauksessa tarpeeksi kysyntää. Tulevaisuudessa Cupra aikoo kuitenkin suunnata katseensa myös aivan uusien korimallien suuntaan.
Cupran ja Seatin toimitusjohtaja Wayne Griffiths kertoi brittiläiselle Autocarille, että nykyinen markkinakysyntä selittää Cupran keskittymisen SUV-luokan autoihin ja crossovereihin. Niissä nähtyjen aggressiivisten muotojen ja terävien linjojen ansiosta espanjalaismerkki on kuitenkin pystynyt erottautumaan lukuisten kilpailijoiden massasta. Cupra aikoo tehdä jatkossakin tunteisiin vetoavia autoja, jotka eroavat VW-konsernin muiden merkkien tuotteista yhteisestä perustekniikasta huolimatta.
Tulevaisuudessa tavoitteena ovat kuitenkin cooleiksi ja ikonisiksi kuvaillut autot, jotka eivät välttämättä sovi suoraan mihinkään nykyiseen segmenttiin. Cupralla kehitetään kuulemma uusia malleja, jotka rikkovat sedanien, farmarien sekä SUV:ien kaltaisten klassisten segmenttien rajoja. Lisäksi Griffiths kertoi, että suunnitteilla on provokatiivisiksi kuvailtuja korimalleja. Espanjalaisbrändi toivoo voivansa tuoda niistä ensimmäisen julkisuuteen jo ensi vuoden aikana.
Cupran ylimmällä pomolla on mielessään esimerkiksi maastotyylinen rantakirppu täyssähköisenä. Tällainen auto voisi hänen mukaansa toimia niin maastossa kuin kaupungissakin, ja se olisi myös erittäin tunnepitoinen lisä Cupran mallistoon. Griffiths ei kuitenkaan suostunut varmistamaan, että tällainen laite olisi oikeasti tulossa tuotantoon. Cupran kaikkien projektien täytyy olla taloudellisesti kannattavia, ja sähköisen rantakirpun ostajat lienevät aika harvassa. Samasta syystä myöskään radikaalin Dark Rebel -konseptin tuotantomalli ei ole merkin prioriteettilistan kärkisijoilla.
Seat lanseerasi Cupran omaksi brändikseen vasta kuusi vuotta sitten, mutta merkki on ehtinyt jo tässä ajassa kerätä mukavasti menestystä. Kuluvan vuoden yhdeksän ensimmäisen kuukauden aikana Cupra toimitti maailmanlaajuisesti 179 100 autoa, mikä merkitsi yli viiden prosentin kasvua edellisvuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Cupra on myynyt perustamisestaan lähtien yli 750 000 autoa, ja kuluvan vuosikymmenen lopulla merkki tulee tarjolle myös USA:ssa todennäköisesti sähköisten crossoverien voimin.