Olen vieraillut Tampereella järjestettävillä Alihankintamessuilla lukuisia kertoja ja yksi vakiovierailukohteeni on Oscar Softwaren osasto. Alkuperäinen syy Oscarin osastolla pyörimiseen on toki se, että tunnen yrityksen avainhenkilöt hyvin, mutta toinen itseäni miellyttävä syy on oscarilaisten pukeutuminen.

Oscarin väki on ottanut tietoisen linjan siinä, että he haluavat sananmukaisesti erottautua messujen tummanharmaasta massasta. Alihankintamessuilla, kuten monilla muillakin ammattimessuilla, musta tai tummasävyinen puku on yleinen näky, joiden alla on yrityksen yleensä voimakassävyinen paita.

Oscarin asukokonaisuus on business casual -henkinen, eli tumma irtotakki yhdistettynä chinoihin. Vaatekappaleet toimivat yhdessä ja monipuolisesti erikseen. Kuvan vasemmassa reunassa oleva myyntipäällikkö Daniel Mikkola oli tänäkin vuonna särmin kaveri, mitä tuli lahkeen pituuteen ja kenkiin.
Oscarin asukokonaisuus on business casual -henkinen, eli tumma irtotakki yhdistettynä chinoihin. Vaatekappaleet toimivat yhdessä ja monipuolisesti erikseen. Kuvan vasemmassa reunassa oleva myyntipäällikkö Daniel Mikkola oli tänäkin vuonna särmin kaveri, mitä tuli lahkeen pituuteen ja kenkiin.
Räväkkä taskuliina- ja solmioyhdistelmä toimii, sillä ne eivät ole ns. matchy-matchy, vaikka sama kuvio niissä toistuukin.
Räväkkä taskuliina- ja solmioyhdistelmä toimii, sillä ne eivät ole ns. matchy-matchy, vaikka sama kuvio niissä toistuukin.

Luonnollisesti messujen luonteeseen kuuluu se, että pukeutumisella viestitään kuka on osaston henkilökuntaa, mutta sen voi tehdä myös tyylikkäästi niin, että messuille hankittuja vaatteita voi käyttää sellaisenaan messujen jälkeisissä työtehtävissä.

Pikaisen kierroksen perusteella värikkäämpi ja samalla bisneshenkinen messupukeutuminen on kasvattanut suosiotaan myös Alihankintamessuilla, joten Oscarin dominointi insinöörien tyylikilpailussa vaatii tulevina vuosina entistä enemmän panostuksia.

Oscarin Juuso Mustonen esitteli yrityksensä messutyyliä kahdelta eri vuodelta. Ja mikä tärkeintä, kuvassa näkyy myyntimiehen tärkein messutyökalu - hymy. :-)
Oscarin Juuso Mustonen esitteli yrityksensä messutyyliä kahdelta eri vuodelta. Ja mikä tärkeintä, kuvassa näkyy myyntimiehen tärkein messutyökalu – hymy. 🙂

MAINOS, ARTIKKELI JATKUU ALLA


Tästä suuntauksesta kiittää Oscarin luottovaatettaja ja asiakas Heikki Lehto, jonka Buzo-merkin irtotakki-housuyhdistelmä muodosti tänäkin vuonna oscarilaisten messupukeutumisen rungon. Lähes yhtä perinteikkäästi räväkämpää osastoa edustavat solmiot ja taskuliinat on hankittu Pohjanheimolta.

Oscarin myyntitiimi yritti parhaansa, mutta tänäkin vuonna myyntijohtaja Jarno Lahtinen esitti röyhkeimmän taskuliinan asettelun.
Oscarin myyntitiimi yritti parhaansa, mutta tänäkin vuonna myyntijohtaja Jarno Lahtinen esitti röyhkeimmän taskuliinan asettelun.

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here