Tyyliniekka osallistuu toista kertaa maailman suurimpaan kello- ja korualan messutapahtumaan, Baselworldiin. Viime vuonna toimin paikan päällä yhden miehen toimituksena, mutta tänä vuonna lähdemme messuille viiden hengen voimin. Syynä on kasvanut nälkä tuottaa kiinnostavaa sisältöä paikan päältä – ja valintamme messujen viralliseksi Press Partneriksi.

Press Partner -statuksen myötä saamme Baselworld-aiheiset sisältömme laajempaan kansainväliseen jakeluun, joten tulemme Tyyliniekan lisäksi uutisoimaan messujen annista englanniksi Stylefellow-verkkolehdessämme, jonka aktivoimme kelloihin keskittyvänä mediana Tyyliniekan 5-vuotispäivänä 5. maaliskuuta.

Mikä on Baselworld?

Nimensä mukaisesti Sveitsin Baselissa järjestettävät messut ovat mittava kokonaisuus, joka kokoaa yhteen satoja kello- ja korubrändejä, tuhansia toimittajia ja yli satatuhatta kävijää. Monet merkittävät kellonvalmistajat aikatauluttavat uusien malliensa esittelyn nimenomaan Baselworldiin, jossa mallit saavat välitöntä palautetta maahantuojilta, jälleenmyyjiltä ja toki myös median edustajilta.


MAINOS, ARTIKKELI JATKUU ALLA

Eternan upea KonTiki-uutuus, joka saapuu Suomeen syyskuussa.

A post shared by Tyyliniekka (@tyyliniekka) on

Isojen brändien lisäksi paikalla on runsaasti pienempiä toimijoita, joista osa on kohonneiden kustannusten takia siirtyneet messuhalleista Baselin keskustan liiketiloihin ja hotelleihin – hyvänä esimerkkinä viime vuonna mm. Mondaine. Suomalaisittain kiinnostavimmat Stepan Sarpaneva ja Kari Voutilainen löytyvät messujen ns. Independent watchmaker -alueelta, josta löytyvät useimmiten horologisesti kauneimmat ja puhutuimmat kellouutuudet. Joku voisi käyttää näistä myös termiä kelloporno.

Stepan Sarpanevan S.U.F Helsinki Vetehinen oli edellisten Baselworldin messujen suosittu kuvauskohde.
Stepan Sarpanevan S.U.F Helsinki Vetehinen oli edellisten Baselworldin messujen suosittu kuvauskohde.

Näin Baselworld näkyy Tyyliniekassa

Kasvaneet resurssit tarkoittavat lukijoillemme enemmän nähtävää ja kuultavaa. Tänä vuonna julkaisemme enemmän sisältöä paikan päältä, niin artikkeleiden, kuvavirran kuin myös videoiden muodossa. Tämän lisäksi avaamme livenä millaista arkemme on paikan päällä, eli seuraajamme pääsevät kurkistamaan behind the scenes -hengessä aitiopaikalta miten kellotehtaat esittelevät uutuuksiaan medialle. Live-lähetyksiä kommentoimalla on mahdollisuus myös vaikuttaa esittelyyn.

Baselworldia varten avaamme verkkolehteemme maaliskuun alussa oman teemaosion, josta kaikki tuottamamme materiaali on helposti löydettävissä, luonnollisesti reaaliaikaisesti.

Vaikuta uutisointiimme!
Vierailemme messuilla sovitusti kymmenille osastoilla, mutta olemme jättäneet kalenteriimme tilaa myös lukijoidemme toiveille. Onko sinulla mielessäsi brändi, jossa meidän pitäisi ehdottomasti vieraille? Kerro siitä meille.

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here