Pitti Uomo ostajan silmin

Pitti Uomo 86 -tapahtuma on takana ja kuvat alueelta ovat valloittaneet tyylifoorumit ja -blogit. Tyyliniekka kantoi oman kortensa kekoon julkaisemalla runsaasti kuvia Herrainpukimon delegaation avustuksella.

Koska kyseessä on kaupallinen tapahtuma, jossa vaatevalmistajat esittelevät tulevia mallistojaan potentiaalisille asiakkaille oli paikallaan selvittää mitä kulissien takana oikeasti tapahtuu. Tähän kysymykseen sain vastauksen Herrainpukimon toimitusjohtaja Tuukka Simoselta.

Tuukka Simosen kokemukset Pitti Uomosta

Tuukka-SimonenFiilikset Pitti Uomosta ovat hieman sekavat. Tarjontaa oli aivan loputtomasti, mutta suurin osa tavarasta oli tusinaa. Ensimmäisenä päivänä paikalle meneminen jännitti tolkuttomasti, kun kuvittelin olevani alipukeutunut. Totuus on kuitenkin se, että 90 % kävijöistä on pukeutunut ennen kaikkea mukavasti kyseistä messua varten, eivätkä edes yritä kukkoilla vaatteilla.

Messujen anti oli hyvä; lähdimme etsimään tavarantoimittajia sekä vaatteiden ja asusteiden valmistajia, jotka kykenevät piensarjoihin. Löysimme juuri sellaisia yrityksiä, joiden arvot ja asenne vastaavat meidän mentaliteettiamme.

Tusinatavaran seassa oli useita valmistajia, joiden tuotteet ylittivät käsityskyvyn siitä, mitä kauneus ja laadukas käsityö voivat parhaimmillaan olla. Japani, Italia ja Iso-Britannia erottuivat parhaiten edukseen kyseisessä kategoriassa.

Tuli myös selväksi se, mikä kuvaajia kiinnostaa: pitää olla joko jotain todella sekopäistä päällä tai sitten pitää tehdä omaa juttuaan omalla tavallaan täysillä.

Suosittelemme

Herätimme kiitettävästi huomiota ja oli mahtavaa huomata, että ilman yhtäkään räikeää väriä tai tahallista tyylivirhettä voi saada kadulla poseerauspyyntöjä tyylibloggaajilta. Istuvuus ja oikeat materiaalit ovat kova juttu, nyt ja aina. Hyvin istuvissa vaatteissa kun voi vaikka breikata.

Tutustu Tuukka “Prince of Cool” Simosen Pitti Uomo -kuvavirtaan Pinterestissä.

 

Lue lisää