Kun päällimmäisenä on kiitollisuus

Suninen 100 vuotta

Viime lauantaina ja osittain myös sunnuntain puolella juhlittiin sadan hengen voimin satavuotiasta Sunisen kello- ja kultasepänliikettä. Juhlat järjestettiin Lappeenrannassa Saimaan aalloilla, mikä sopi tilaisuuden luonteeseen kuin Omegan uusi Seamaster Diver 300 M ranteeseen – eli erinomaisesti.

Juhlaristeilyn tunnelman voi tiivistää yhteen sanaan, lämminhenkisyyteen. Tästä kumpuaa myös jutun otsikon mukainen kiitollisuus, sillä juhlavieraana tuntui etuoikeutetulta osallistua hyvin järjestettyyn tapahtumaan, jossa harrastuksen yhdistämät ystävät ympäri Suomea näkivät toisiaan leppoisissa tunnelmissa.

Kaikki laivaan...

Kaikki laivaan...
Kaikki laivaan…

Aallon harjalla

Risteilyllä oli esillä kattavasti Sunisen edustamia kellomerkkejä sekä yksi korumerkki edustajineen. Paikalle oli saatu myös tämän vuoden Baselworldin uutuuksia, joista Omegan ennakkoon paljon puhetta herättänyt, aaltokuvioituun tauluun palannut Seamaster 300 M -mallisto keräsi ehkä suurimman huomion. Olihan kyseessä samalla tiettävästi ensimmäinen kerta pohjoismaissa, missä uusi mallisto oli vapaasti nähtävillä. Yllättyneitä olivat myös Sunisen kolmatta sukupolvea edustavat veljekset Otto ja Juho, jotka odottivat kainosti yhtä uutta Seamasteria näytille, mutta tapahtumaan saatiin sitten peräti kuusi eri mallia.

Sunisen 100-vuotisristeilyllä oli esillä kuusi uutta Omega Seamaster Diver 300M -mallia.
Sunisen 100-vuotisristeilyllä oli esillä kuusi uutta Omega Seamaster Diver 300M -mallia.

Omega Seamaster Diver 300M Omega Seamaster Diver 300M

Tapahtuman markkinoinnissa tehtiin myös perikarjalainen vähättelyn maailmanennätys, sillä kevyt ruokatarjoilu osoittautui risteilyn lopuksi perää pitäville vieraille Atomien ja Vetyjen syöntitalkoiksi. Ruokaa oli nimittäin varattu enemmän kuin tarpeeksi ja kun pääsimme legendaaristen paikallisherkkujen äärelle vielä kerran, oli haaste otettava suoraselkäisesti vastaan. Onneksi kellojen maahantuojien turnauskestävyys oli kohdallaan, johon esimerkkiä näytti eräs nimeltä mainitsematon Olympiavoittaja. 🙂

Sunisen päämiehet esittelivät juhlaristeilyllä uutuuksiaan. Esittelykierroksen aloitti Longinesin Katja Hatakka.
Sunisen päämiehet esittelivät juhlaristeilyllä uutuuksiaan. Esittelykierroksen aloitti Longinesin Katja Hatakka.

Citizenin osastolla esiteltiin kauan toivottuja automaatteja, joita on Suomeen tullut puolisen tusinaa erilaista.
Citizenin osastolla esiteltiin kauan toivottuja automaatteja, joita on Suomeen tullut puolisen tusinaa erilaista.

Juho Suninen esitteli risteilyllä Omegan kelloja.
Juho Suninen esitteli risteilyllä Omegan kelloja.

Ennen syöntitalkoita koettiin tapahtuman yksi kohokohdista, eli yhdelle risteilylle osallistuneelle, erittäin onnekkaalle sellaiselle, arvottiin upea palkinto. Tilanne aiheutti pienen kohahduksen, kun Sunisen veljekset kertoivat aluksen yläkannella palkinnon olevan tapahtumassa esitelty Omega Seamaster Diver 300 M:n teräsversio.

Tuliterän Omega Seamasterin voittaja oli iltahämärässä yhtä auringonpaistetta.
Tuliterän Omega Seamasterin voittaja oli iltahämärässä yhtä auringonpaistetta.

Kelloharrastajat-yhteisön perustaja Joonas Kokko iloitsi kelloarvonnan lopputulosta.
Kelloharrastajat-yhteisön perustaja Joonas Kokko iloitsi kelloarvonnan lopputulosta.

Voittajan oli helppo hymyillä ja tässä hetkessä kiteytyi tiiviin kelloyhteisön hienous. Voittajan nimen kuultuamme tuli meiltä monilta suusta spontaanisti “Meni oikealle miehelle”. Ei tippaakaan kateutta tai harmitusta, vain puhdasta iloa.

Kiitos Suniselle hienosta tapahtumasta. Toivotamme onnea, sekä ennen kaikkea menestystä seuraavalle satavuotisjaksolle. 🙂

PS. Kelloristeilyn live-tunnelmiin voi palata Kelloharrastajat-ryhmässä.

Palvelut

Tyyliniekka Kellostudio

Tyyliniekka Kellostudio on asiakkaan tiloissa monikameratekniikalla toteutettava Facebook-live, joka lähetetään 25 tuhannen jäsenen Kellofoorumi-ryhmään.  Tyyliniekka Kellostudion tuotannoista uniikin tekevät keskittyminen...

Natiivimainonta Tyyliniekassa

Natiivimainonta on tehokasta keino puhutella Tyyliniekan ostovoimaista yleisöä, jolle haluat myydä laadukkaita tuotteita ja palveluita. Tuottamalla lukijoitamme puhuttelevaa sisältöä...

Videomainonta Tyyliniekassa

Videomainonta on tehokasta keino erottautua ja saavuttaa korkea huomioarvo Tyyliniekan ostovoimaisen lukijakunnan keskuudessa. Tätä varten tarjoamme omaa videomainonnan alustaa,...

Tyyliniekka LIVE Watch Show

Tyyliniekka LIVE Watch Show is a live broadcast to the 25,000-member Facebook watch community from a multi-camera studio built...
Tilaa Tyyliniekan uutiskirjeLähetämme sinulle kerran päivässä koosteen uusimmista julkaisuistamme.

Lähetämme sinulle kerran päivässä koosteen uusimmista julkaisuistamme. Tietojasi emme luovuta eteenpäin.