Rannekellot ovat tuoteryhmä, joiden markkinointi ja myynti on merkittävissä määrin siirtynyt verkkoon. Tämä globaali ilmiö on näkynyt myös Suomessa, jossa kelloja myyviä verkkokauppoja on tullut lisää tasaiseen tahtiin.
Tuorein suomalainen tulokas on Tampereelta käsin ponnistava Kruunukello, jonka valikoimissa on kiinnostavia merkkejä niin miehille kuin naisille, jotka nostavat sen pääasiassa muotikelloihin keskittyneiden verkkokauppojen yläpuolelle.
Kruunukello.fi – verkkokauppa, josta on ilo ostaa
Kruunukelloa voi hyvällä omallatunnolla kutsua perheyritykseksi, sillä kelloharrastajaksi tunnustautuva Veli-Pekka Sihvonen sai pitkän harkinnan ja huolellisen suunnittelun jälkeen liikeidean siihen pisteeseen, että hän perusti Kruunukello Oy:n yhdessä vaimonsa kanssa. Yritystä pyöritetään päivätöiden rinnalla, joten myytäviin tuotteisiin ei tarvitse lisätä kiinteitä kuluja.
Veli-Pekka Sihvosen rahoitusalan tausta näkyy tässä kohtaa selkeästi, sillä verkkokaupan ollessa globaalia bisnestä täytyy suomalaisen verkkokaupan huolehtia kilpailukyvystään myös hinnoittelun osalta. Veli-Pekka Sihvonen vierastaa hinta edellä -mentaliteettia, mutta myöntää samaan hengenvetoon matalan kulurakenteen antavan mahdollisuuden toteuttaa oivaltavaa ja ketterää markkinointia tilanteen niin vaatiessa.
Kruunukellon tekee hinnoitteluaankin mielenkiintoisemmaksi tarjonta, joka muodostuu alkuvaiheessa FinnGoldin maahantuomista merkeistä. Mukana on laadukkaamman pään muotimerkkejä, kuten Gant, Mockberg ja Bering, joiden lisäksi ns. perinteisempää kellonvalmistajasegmenttiä edustavat Swiss Military Hanowa ja suorastaan legendaarinen Bulova. Tarjonnan täydentää ruotsalainen Kronaby, jonka klassiseen makuun iskevä älykellokonsepti on noussut suosioon kansainvälisissä tyylipiireissä.
Suosittelemme
Kruunukellon kantava ajatus on luoda asiakkaille vaivaton ostokokemus, joka oli samalla yksi osasyy oman verkkokaupan perustamiselle. Keskusteluissa toistui usein toteamus siitä, että Sihvoset haluavat rakentaa sellaisen verkkokaupan, jota he itse mielellään käyttäisivät.
Tavoitteena helposti lähestyttävä verkkokauppa helposti lähestyttävillä tuotteilla
Kun kysyin verkkokaupan tulevaisuuden suunnitelmista, siintää horisontissa luonnollisesti tarjonnan kasvattaminen – myös uusien kellomerkkien osalta, mutta jalat maassa säilyttäen. Myös uuden brändin mukaantulosta on jo sovittu ja lanseeraus tapahtuu syksyn kuluessa.
Kruunukello haluaa tulla tunnetuksi helposti lähestyttävien kellojen myyjänä, joissa hinta ja laatu kohtaavat suomalaisen kuluttajan.
Tämä konstailematon ja realistinen suhtautuminen kellojen myyntiin on tietyllä tapaa virkistävä poikkeus varsin kunnianhimoisilla lupauksilla ja markkinoinnilla kyllästetyssä kellomarkkinassa.
Kruunukellon verkkokauppa löytyy osoitteesta kruunukello.fi.