Suomalainen kelloyhteisö sai keväällä uuden tulokkaan, kun Kelloneuvos laittoi ensimmäiset kellot myyntiin Kellofoorumille. Koska uudet tekijät ovat aina harrastajien keskuudessa tapaus, otin Kelloneuvoksen takana olevan yrittäjän, Jesse Haapsaaren pieneen haastatteluun.

Jesse Haapsaari on Kelloneuvoksen yrittäjä.
Jesse Haapsaari on Kelloneuvoksen yrittäjä.

Verrytellään ensin, eli kukapa olet ja mistä tulet?

Terve vaan. Olen Jesse Haapsaari, ikää on mittariin kertynyt 31 vuotta ja olen perheenisä Turusta. Siinä kai ne tärkeimmät. 

Mistä sait kimmokkeen Kelloneuvoksen perustamiseen?


MAINOS, ARTIKKELI JATKUU ALLA


Oman yrityksen perustaminen ja yrittäjäksi ryhtyminen on ollut mielessä jo vuosia, mutta sopiva liikeidea oli hakusessa tähän saakka. Rannekellot ovat aina kiinnostaneet minua ja niitä on tullut harrastettua pikkupojasta asti.

Tämän hetken suosikkejani ovat Panerait ja Rolexin sukeltajakellot. Mutta kuten harrastajilla yleensä, mieltymykset tuppaavat muuttumaan nopeasti. 🙂 Näin toiminnan alkuvaiheessa omat mieltymykset näkyvätkin kellovalikoimassa.

Tältä pohjalta ajatus omasta kellokaupasta sai alkunsa ja tarjontaa tutkiessani huomasin, ettei Suomessa juuri netissä toimivia arvokellokauppiaita aivan hirveästi ollut. Kolmen kuukauden selvitystyön jälkeen esitin ideani läheisilleni ja siitä yrityksen perustaminen sai varsinaisesti alkunsa.

Mikä on Kelloneuvoksen liikeidea?

Kelloneuvoksen ideana on saada tuotua Suomeen uusia tai vähän käytettyjä arvokelloja, ja pitää tarjonta mahdollisimman monipuolisena. Konkreettisesti myymme, ostamme ja vaihdamme arvokelloja. Jokaisen myydyn kellon jälkeen pyrimme hankkimaan uuden myyntikellon ulkomailta, jotta saamme Suomen kellomarkkinoille uutta kelloa kiertoon.

Ja kuten aiemmin mainitsin, tällä hetkellä toiminnan alkuvaiheesta johtuen myynnissä oleva valikoima heijastelee vahvasti omaa kellomakuani, mutta toki tavoitteena on saada kattavasti erityylisiä ja -merkkisiä kelloja tarjolle, vintagesta uusiin kelloihin. Asiakkaita varten tässä kuitenkin olemme ja sen pohjalta valikoima kehittyy. Se on myös todettava, että arvokellon määrittää jokainen itse. Joillekin se on tuhat euroa, toisille taas 15 tuhatta euroa.

Koska en ole kelloseppä, oli minulle itsestään selvää, että kaikki kellot tarkastetaan ammattikellosepällä ennen myyntiin laittamista. Tämän pyrimme tuomaan selkeästi esille myös nettisivuillamme.

Yritys käyttää alansa ammattilaisia visuaalisessa puolessa niin nettisivujen, logon kuin kuvienkin kohdalla. Satsaamme näihin koska haluamme yrityksen näyttävän nimensä arvoiselta. Ja palautetta otan mieluusti vastaan toiminnan kehittämiseksi. 🙂

Miltä suomalainen kellokulttuuri sinusta näyttää?

Mielestäni suomalainen kellokulttuuri on hyvällä ja noususuhdanteisella mallilla. Lisääntynyt tarjonta ja kelloihin liittyvät sivustot sekä foorumit ovat eduksi niin kellojen käyttäjille kuin myyjillekin.

Myös tämän hetken sukupolvi tuntuu olevan valmis satsaamaan itseensä enemmän rahallisesti ja enää viiden tonnin Rolex ei ole pröystäilyä, vaan itseensä ja omaan mielihyvään panostamista. Media myös edesauttaa tietoisuuden kasvamista uutisoimalla suomalaisten julkkisten ja artistien tuhansien eurojen arvokelloista.

Kiitos haastattelusta.

Jesse Haapsaari on Kelloneuvoksen yrittäjä.


JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here