Fashion4men.fi – laadukkaita miesten vaatteita pitkällä kokemuksella

Kaupallinen yhteistyö: Fashion4men.fi

Fashion4men.fi on suomalainen verkkokauppa, joka myy Manchesterista lähtöisin olevan Crosshatch -streetwear-merkin vaatteita, kuten farkkuja, huppareita, t-paitoja ja shortseja. Verkkokaupan taustalla on pietarsaarelainen M.R.P Trading, joka on tuonut Crosshatchin tuotteita Suomeen useita vuosia.

Maahantuojasta verkkokaupaksi

Fashion4men.fi on perinteisen maahantuontiin keskittyneen yrityksen uusi aluevaltaus tuotteilla, joilla on maassa jo vakiintunut asiakaskunta. Syy verkkokaupan avaamiselle oli kuluttajien parempi tavoittaminen suoraan, sillä perinteinen keskusliikevetoinen liiketoiminta oli murroksessa – eikä yrittäjänä toimiva Timo Rajala halunnut hylätä asiakkaitaan, kun he kysyivät mistä Crosshatchin vaatteita voisi jatkossa ostaa.





Voimakas väri yhdistettynä näyttävään printtiin on Crosshatchin ydintä.
Voimakas väri yhdistettynä näyttävään printtiin on Crosshatchin ydintä.

M.R.P. Tradingin pyörittämän Fashion4men.fi-verkkokaupan vahvuuksia ovat notkea ja henkilökohtainen asiakaspalvelu, sillä sähköpostin ja luurin päässä vastaa yrittäjä itse. Vaikka jonkinlaisista työajoista pidetäänkin kiinni, tuntee Timo Rajala yrittäjänä vastuunsa ja auttaa verkkokauppansa asiakkaita ripeästi.

Miksi Crosshatch?

Crosshatchin silminnähtävä vahvuus oli massasta erottautuminen, eli tuotteet eivät ole harmaata massaa – päinvastoin värejä ja logoja käytetään rohkeasti. Visuaalinen identiteetti on vahva ja Crosshatchin tuotteet on helppo tunnistaa.

Waveform t-paidan näyttävä printti kuvastaa hyvin Crosshatchin urbaania tyyliä.
Waveform t-paidan näyttävä printti kuvastaa hyvin Crosshatchin urbaania tyyliä.

Crosshatch Glasstar on Suomen talvisiin olosuhteisiin hyvin soveltuva -miesten karvahuppari.
Crosshatch Glasstar on Suomen talvisiin olosuhteisiin hyvin soveltuva -miesten karvahuppari.

Se mistä Timo Rajala on erityisesti ylpeä on tuotteiden kestävyys. Printit kestävät, värit eivät hevillä haalistu, eivätkä saumat ratkea kovassakaan käytössä. Kun tähän yhdistyy kilpailukykyinen hinta, on Crosshatch kerännyt Suomessakin laajan käyttäjäkunnan.

Crosshatch valikoitui M.R.P. Tradingille, kun perheyritys halusi laajentaa tarjontaansa naisten vaatteista miesten vaatteisiin. Neuvoa he kysyivät manchesterilaiselta kontaktiltaan, joka suositteli Crosshatchia lämpimästi. Vaatteet osoittautuivat sopivan hintaisiksi ja hyvälaatuisiksi, joten Suomeen tilattiin varovasti pieni koe-erä, joka revittiin saman tien käsistä.

Wayne-farkut ovat Crosshatchin ns. perustuote, jolla on paljon vannoutuneita käyttäjiä.
Wayne-farkut ovat Crosshatchin ns. perustuote, jolla on paljon vannoutuneita käyttäjiä.

Tästä alkoi Crosshatchin voimakas kasvu Suomessa ja S-ryhmä otti merkin vaatteita myyntiin mm. Prismoihin. Merkin vaatteet alkoivat näkyä katukuvassa ja keräsi hiljalleen vannoutuneen fanijoukon. Vähittäiskaupan private label -aallon myötä Crosshatchin sisäänostot vähentyivät ja lopulta loppuivat, joten M.R.P. Trading otti tilanteen haltuun avaamalla oman kuluttajaverkkokaupan.

Fashion4.men.fi – suoraan kuluttajalle

Fashion4men.fi on kuluttajille suunnattu verkkokauppa, josta saa laajasti Crosshatchin uusimman malliston tuotteita. Oman maahantuonnin ansiosta hinnat ovat kilpailukykyiset ja tarjolla on aina merkin uusimman sesongin tavaraa. Yrittäjänä Timo Rajala uskoo merkkiin kuin pukki suuriin sarviinsa. Tämä on helppo todeta, sillä Rajala pukeutuu edustamansa merkin tuotteisiin päästä varpaisiin.

Verkkokauppayrittäjä Timo Rajala toimii myös tuotteidensa "mallipoikana".
Verkkokauppayrittäjä Timo Rajala toimii myös tuotteidensa ”mallipoikana”.

Jatkohaaveista kysyessäni Rajala toteaa, että rinnalle on jossain vaiheessa tulossa toisen merkin tuotteita, mutta tässä mennään pitkälti asiakkaiden ehdoilla. Sitä tilataan, mikä asiakkaat haluavat ostaa. Tähän antavat yrityksen pitkä kokemus ja taloudelliset resurssit hyvän selkänojan.

Kuvat: Fashion4men.fi & Crosshatch

Matti Airaksinen
Matti Airaksinen on Tyyliniekan ja sen kelloihin erikoistuneen sisarjulkaisu Stylefellow'n perustaja ja päätoimittaja. Tyyli- ja kellointoilun lisäksi hän harrastaa valo- ja videokuvaamista, ruoanlaittoa ja matkailua. Vapaa-aika kuluu pääasiassa perheen parissa.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Uusimmat

Euroopan halvin sähköauto tulee ensi vuonna – asialla on Renaultin budjettimerkki Dacia

Renaultin halpisbrändi Dacia on tunnettu konstailemattomista perusautoistaan, joissa käytetään ranskalaismerkin malleissa koeteltua perinnetekniikkaa. Nyt Dacia lähtee kuitenkin aivan uusille...

Rolex ja Tudor ovat siirtäneet vuoden 2020 uutuusmalliensa esittelyt tulevaisuuteen

Sveitsiläiset Rolex ja Tudor ilmoittivat lykkäävänsä vuoden 2020 uutuuksiensa esittelyn tulevaisuuteen Covid-19 -epidemiasta johtuen. Ketjureaktio lähti liikkeelle, kun maailman suurin...

Caine Clothiers on avannut verkkokaupan

Tyyliä ja laatua arvostavaa suomalaismiestä hellitään kuin kashmirvillaneule herkkää hipiää, sillä helsinkiläinen miestenvaateliike Caine Clothiers on avannut monien odottaman...

Automerkkien historia: DMC – Tarina kuin Hollywoodin elokuvasta

DeLoreanin tarina muistuttaa käsikirjoitettua fiktiota, jossa autoille sydämensä antaneen miehen unelma omasta yrityksestä johtaa romahdukseen, huumekauppasyytöksiin ja lopulta juhlittuun...

Esittelyssä hinta-laatusuhteeltaan erinomainen sukeltajankello: Tissot Seastar 1000 Powermatic 80 Silicium

Sveitsiläinen Tissot on Swatch Groupiin kuuluva edullisen hintakategorian kellonvalmistaja, jonka Seastar 100 Powermatic 80 Silicum on hintaansa laadukkaampi sukeltajankello. Ansiokkaan...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...