Fashion4men.fi on suomalainen verkkokauppa, joka myy Manchesterista lähtöisin olevan Crosshatch -streetwear-merkin vaatteita, kuten farkkuja, huppareita, t-paitoja ja shortseja. Verkkokaupan taustalla on pietarsaarelainen M.R.P Trading, joka on tuonut Crosshatchin tuotteita Suomeen useita vuosia.

Maahantuojasta verkkokaupaksi

Fashion4men.fi on perinteisen maahantuontiin keskittyneen yrityksen uusi aluevaltaus tuotteilla, joilla on maassa jo vakiintunut asiakaskunta. Syy verkkokaupan avaamiselle oli kuluttajien parempi tavoittaminen suoraan, sillä perinteinen keskusliikevetoinen liiketoiminta oli murroksessa – eikä yrittäjänä toimiva Timo Rajala halunnut hylätä asiakkaitaan, kun he kysyivät mistä Crosshatchin vaatteita voisi jatkossa ostaa.

Voimakas väri yhdistettynä näyttävään printtiin on Crosshatchin ydintä.
Voimakas väri yhdistettynä näyttävään printtiin on Crosshatchin ydintä.

M.R.P. Tradingin pyörittämän Fashion4men.fi-verkkokaupan vahvuuksia ovat notkea ja henkilökohtainen asiakaspalvelu, sillä sähköpostin ja luurin päässä vastaa yrittäjä itse. Vaikka jonkinlaisista työajoista pidetäänkin kiinni, tuntee Timo Rajala yrittäjänä vastuunsa ja auttaa verkkokauppansa asiakkaita ripeästi.

Miksi Crosshatch?

Crosshatchin silminnähtävä vahvuus oli massasta erottautuminen, eli tuotteet eivät ole harmaata massaa – päinvastoin värejä ja logoja käytetään rohkeasti. Visuaalinen identiteetti on vahva ja Crosshatchin tuotteet on helppo tunnistaa.

Waveform t-paidan näyttävä printti kuvastaa hyvin Crosshatchin urbaania tyyliä.
Waveform t-paidan näyttävä printti kuvastaa hyvin Crosshatchin urbaania tyyliä.
Crosshatch Glasstar on Suomen talvisiin olosuhteisiin hyvin soveltuva -miesten karvahuppari.
Crosshatch Glasstar on Suomen talvisiin olosuhteisiin hyvin soveltuva -miesten karvahuppari.

MAINOS, ARTIKKELI JATKUU ALLA


Se mistä Timo Rajala on erityisesti ylpeä on tuotteiden kestävyys. Printit kestävät, värit eivät hevillä haalistu, eivätkä saumat ratkea kovassakaan käytössä. Kun tähän yhdistyy kilpailukykyinen hinta, on Crosshatch kerännyt Suomessakin laajan käyttäjäkunnan.

Crosshatch valikoitui M.R.P. Tradingille, kun perheyritys halusi laajentaa tarjontaansa naisten vaatteista miesten vaatteisiin. Neuvoa he kysyivät manchesterilaiselta kontaktiltaan, joka suositteli Crosshatchia lämpimästi. Vaatteet osoittautuivat sopivan hintaisiksi ja hyvälaatuisiksi, joten Suomeen tilattiin varovasti pieni koe-erä, joka revittiin saman tien käsistä.

Wayne-farkut ovat Crosshatchin ns. perustuote, jolla on paljon vannoutuneita käyttäjiä.
Wayne-farkut ovat Crosshatchin ns. perustuote, jolla on paljon vannoutuneita käyttäjiä.

Tästä alkoi Crosshatchin voimakas kasvu Suomessa ja S-ryhmä otti merkin vaatteita myyntiin mm. Prismoihin. Merkin vaatteet alkoivat näkyä katukuvassa ja keräsi hiljalleen vannoutuneen fanijoukon. Vähittäiskaupan private label -aallon myötä Crosshatchin sisäänostot vähentyivät ja lopulta loppuivat, joten M.R.P. Trading otti tilanteen haltuun avaamalla oman kuluttajaverkkokaupan.

Fashion4.men.fi – suoraan kuluttajalle

Fashion4men.fi on kuluttajille suunnattu verkkokauppa, josta saa laajasti Crosshatchin uusimman malliston tuotteita. Oman maahantuonnin ansiosta hinnat ovat kilpailukykyiset ja tarjolla on aina merkin uusimman sesongin tavaraa. Yrittäjänä Timo Rajala uskoo merkkiin kuin pukki suuriin sarviinsa. Tämä on helppo todeta, sillä Rajala pukeutuu edustamansa merkin tuotteisiin päästä varpaisiin.

Verkkokauppayrittäjä Timo Rajala toimii myös tuotteidensa "mallipoikana".
Verkkokauppayrittäjä Timo Rajala toimii myös tuotteidensa “mallipoikana”.

Jatkohaaveista kysyessäni Rajala toteaa, että rinnalle on jossain vaiheessa tulossa toisen merkin tuotteita, mutta tässä mennään pitkälti asiakkaiden ehdoilla. Sitä tilataan, mikä asiakkaat haluavat ostaa. Tähän antavat yrityksen pitkä kokemus ja taloudelliset resurssit hyvän selkänojan.

Kuvat: Fashion4men.fi & Crosshatch


JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here