Kelloteollisuuden vuosittainen huipputapahtuma, Baselworld, järjestetään 22.-27. maaliskuuta Sveitsin Baselissa. Luonteeltaan kyse on ammattimessuista, jossa kellotehtaat esittelevät uutuuksiaan maahantuojille, isoille jälleenmyyjille sekä median edustajille – tavoitteenaan saada mahdollisimman paljon ennakkotilauksia. Median roolina onkin kertoa uutuuksista kuluttajille ja luoda tätä kautta kysyntää. Ammattilaisten lisäksi tapahtumassa vierailee kymmeniä tuhansia kuluttajia ihmettelemässä millaisia uutuuksia heille seuraavan vuoden aikana pyritään myymään.
Baselworldin sosiaalisen median uutisvirtaa voi seurata järjestäjänä Social Hub -palvelusta, johon myös Stylefellow’n Instagram-postaukset päätyvät.
Stylefellow mukana toista kertaa, ensimmäistä kertaa virallisena press partnerina
Stylefellow (tuolloin Tyyliniekka) osallistui vuosi sitten ensimmäistä kertaa Baselworldiin päätoimittajan voimin, jolloin vierailuja eri valmistajien osastoilla oli kymmenkunta. Tänä vuonna Baselworldin Press Partner -statuksen saaneena Stylefellow uutisoi koko viikon ajan viiden hengen toimitustiimin voimin verkkolehdessä ja sosiaalisen median kanavissa. Sisältöä tuotamme suomeksi ja englanniksi, jonka lisäksi tarjoamme kuva-aineistoa muille medioille.
https://www.instagram.com/p/BgkuL1rDUY5/?taken-by=stylefellow.fi
Uutisointiamme voi seurata reaaliajassa Baselworld 2018 -teemasivuiltamme:
https://stylefellow.fi/baselworld-live/ (suomeksi)
https://stylefellow.com/baselworld-live/ (englanniksi)
Olemme myös sopineet useamman kellovalmistajan kanssa siitä, että saamme sosiaalisen median live-lähetysten kautta näyttää pieniä pätkiä siitä, miten kellotehtaat esittelevät uutuuksiaan medialle. Tätä varten kannattaa seurata Stylefellow’n Instagram-tiliä (@stylefellow.fi)
Mitä odotamme messuilta?
Lyhyesti sanottuna omakohtaisia kokemuksia uutuuksista. Embargojen lauetessa kellomediat ympäri maailmaa uutisoivat kilpaa eri merkkien uusista tuotteista, ja luonnollisesti myös me osallistumme tähän uutisointiin. Painopisteemme on pitkälti niissä brändeissä ja tuotteissa, joita suomalaiset kuluttajat voivat Suomesta ostaa.
Tämän lisäksi haluamme tuoda kellojen yhteyteen pukeutumisen viitekehyksen, eli pyrimme kertomaan ja kuvallisesti näyttämään minkä tyyliseen pukeutumiseen uutuudet meidän mielestämme parhaiten soveltuvat.
Kolmas kiinnostava osa-alue on independent-valmistajat ja ylipäänsä pienemmät toimijat, jotka hakevat jalansijaa globaaleilta kellomarkkinoilta. Hyvä esimerkki tällaisesta toimijasta on verkkolehdessämme jo esitelty Brellum, jonka kuulumiset ja tulevaisuuden tavoitteet tulemme selvittämään yrittäjän kanssa.
Luvassa on kaiken kaikkiaan antoisa ja työntäyteinen viikko. Jos olet paikalla tapahtuman aikana, laita viestiä. Ja liity ihmeessä suomalaisten Baselworld-ryhmään Facebookissa.