Suomalaisen kello- ja korualan kevään merkittävin uutinen on tässä: A-lehdet ostaa 60 % kellojen ja korujen verkkokauppaa Suomessa ja Ruotsissa tekevästä Keskisen Kellosta. Yrityskauppa kasvattaa A-lehtien jo ennestään merkittävää verkkokauppaliiketoimintaa.
Suomen kannattavin kelloja ja koruja myyvä yritys Keskisen Kello on ollut alallaan harvinainen menestystarina, joka on kasvattanut liiketoimintaansa kannattavasti viimeisen kymmenen vuoden ajan. Kuluvalla tilikaudella liikevaihto nousee noin 20 miljoonaan euroon, jonka pohjan on luonut erinomaisen asiakaspalvelun lisäksi voimakas ja aikainen panostus verkkokauppaan ja digimarkkinointiin. Tämän osaamisen kautta yritys on saanut vahvan jalansijan myös Ruotsin markkinoilla ja seuraavaksi yritys tähtää Euroopan kentille.
A-lehtien toimitusjohtaja Kaisa Ala-Laurila kommentoi kauppaa seuraavasti:
“Keskisen Kello tukee hienosti strategiaamme kasvaa merkittävänä kotimaisena ja nopeasti kansainvälistyvänä digitaalisen kaupankäynnin toimijana ja asiantuntijana”.
Mediatalosta monialayritykseksi kasvanut A-lehdet omistaa enemmistön myös kansainvälisesti menestyneestä Finnish Design Shopista, joka on tällä hetkellä maailman suurin pohjoismaisen designin verkkokauppa. Nyt toteutettava yrityskauppa monipuolistaa A-lehdet-konsernin tarjoamaa kuluttajille sekä vahvistaa verkkokauppaa konsernin yhtenä merkittävänä liiketoimintamallina.
Suosittelemme
Keskisen Kellon toimitusjohtaja Jari Keskinen kehuu tehtyä kauppaa seuraavasti:
”On mahtavaa päästä osaksi vahvasti kasvavaa ja digitalisoituvaa suomalaista perheyritystä. Meillä on selkeä yhteinen intressi rakentaa yhdessä pohjoismaisille kuluttajille ja kansainvälisille markkinoille entistä houkuttelevampia verkkokauppoja. A-lehtien avulla varmistamme yrityksen kasvun ja laajentumisen useammalle markkinalle”.
Kuva: A-lehdet