Uudenveroinen 1970 Plymouth Cuda on autotallilöytö, jolla on uskomaton hintapyyntö

Nykyajan muskeliautot, kuten Dodge Challenger SRT Hellcat, eivät ole mitään harvinaisuuksia. Jos rahapussi antaa myöden, niin omansa voi pistää vaikka heti tilaukseen. Toista ovat uudenveroiset vintage-muskelit, jotka voivat olla enää optiomiljonäärien ja lottovoittajien ulottuvilla.

-- MAINOS --

Jenkeissä uusi 707-heppainen Challenger kustantaa 60 000 dollaria. Vastineeksi saa moneen muuhun urheiluautoon nähden huimasti vastinetta rahalle, ainakin mitä tehoreserviin tulee. Jos kuitenkin etsii muskeliautojen kulta-ajan tuotoksia 60- ja 70-lukujen taitteesta, kannattaa ottaa hieman enemmän pankkilainaa, tai kuten esimerkkiautomme todistaa, 20-kertaisesti uuden vastaavaan verran.

Monelle harrastajalle kaikista parhaimpia vanhoja autoja ovat entisöimättömät, ja alkuperäiskuntoiset yksilöt. Kuvien 1970 vuosimallin Plymouth Cuda on tämän ajattelusuunnan täydellinen esimerkkiauto. Auton mailimittari näyttää lukemaa 86, mikä on kilometreissä vain noin 138! Auton on uutena ostanut eläkeläinen, jolla on kaikesta päätellen ollut vielä huimia suunnitelmia luppoajan varalle.

-- MAINOS --




Moottori on 426cu 7.0-litran Hemi V8, ja hepoja on terveet 425 kappaletta. Konehuoneen suojana on Shaker-mallin konepelti pikalukoilla, ja vaihtamisesta huolehtii 727-automaattiboxi. Jos kuola ei vielä näillä erittynyt suupieleen, niin listaa voi jatkaa kromipäisillä tuplaputkilla, korinvärisillä teräsvanteilla pillerikapselein höystettynä, vinyylisillä kuppi-istuimilla ja puujäljitelmäkeskikonsolilla. Punaisenoranssina huutava maalipinta myös kielii, että eläkeläispatu oli todellakin halunnut kerjätä huomiota ostoksellaan.

-- MAINOS --

Valitettavasti kohtalo astui peliin, ja vielä samana vuonna mies siirtyi kaasuttelemaan taivaallisiin kilvanajoihin. Miehen vaimo varastoi auton huolellisesti, mutta pian myös hänelle koitti aviomiehensä kohtalo. Vasta nyt auto on löytynyt täydellisenä säilymäihmeenä kaikkien alkuperäisten asiakirjojen kera. Auto olisi ostettavissa Yhdysvalloista 1,2 miljoonan taalaan hintaan. Kyseessä on todennäköisesti maailman parhaiten alkuperäiskuntoisena säilynyt, sekä myös viimeisiä valmistettuja Cuda-muskeleita, joten kovalle hintapyynnölle on tällä kertaa myös katetta.

LähdeCar Buzz

Uusimmat

Uusi Honda Civic Type R on pian täällä – hot hatch jää bensakoneisten Hondien viimeiseksi mohikaaniksi

Honda Civic Type R on vaihtanut viime vuosina sukupolvea varsin kiivaaseen tahtiin. Pian tulossa on jälleen uusi Type R,...

Nissan julkaisi lisätietoja uudesta Qashqaista – crossoverin moottorivalikoima koostuu pelkästään hybrideistä

Suomen myydyimpien autojen joukkoon kuuluva Nissan Qashqai siirtyy pian kolmanteen sukupolveensa. Crossoverin sisustasta on jo julkaistu ennakkotietoja, ja nyt...

Hyundai julkaisi tiiserikuvia upouudesta sähköautostaan – IONIQ 5 debytoi ensi kuussa

Hyundai esitteli puolentoista vuoden takaisessa Frankfurtin autonäyttelyssä 45-nimisen sähköautokonseptin, jonka pelkistetyt linjat yhdistivät futurismia retrohenkeen. Tuotantoversio saa IONIQ 5...

1978 Cobra Mustang II: Joko nyt disco-ajan Musse kiinnostaisi Ebayssakin?

Vaikka kaikki eivät siitä piittaakaan, niin nyt olisi tarjolla se Mustang II, joka tulisi omistaa. Siinä on targa-katto, 302...

Tässä se nyt on – Renault esitteli modernin sähkötulkinnan legendaarisesta Vitosesta

Nostalgialla on suuri arvo nykyisinä sähköistymisen aikoinakin. Kerroimme muutama päivä sitten, että Renault on suunnittelemassa sähkökäyttöisiä retroversioita takavuosien suosikeistaan....

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...
Tilaa Tyyliniekan uutiskirjeLähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Lähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Tietojasi emme luovuta eteenpäin.