Uuden Defenderin syntyminen puupalikasta on rentouttavaa katsottavaa

Ahdistaako koronaeristys? Tuntuuko, että pitäisi saada jotain ajatukset tyhjäävää? Lahjakkaan puutaiteilijan puuhien seuraaminen voi olla uskomattoman mieltä rauhoittavaa nähtävää.

Täysin uusi Land Rover Defender on osoittanut jo olevansa suosittu niin vanhan liiton Defenderin ystävien, kuin tavanomaisempienkin autonostajien keskuudessa. Onpa heitäkin, jotka vain ottavat puupöllin, ja taianomaisesti rakentavat yllättävänkin onnistuneen puisen Defenderin pienoisauton. Moni onkin jo Facebookia selatessaan törmännyt näihin puuntyöstövideoihin, mutta tästä uudesta Defenderistä tehty puuauto saattaa olla tarkin malli tähän asti.

Kuten aikaisemmissakin videoissa, myös tällä kertaa yksityiskohtien runsaus on nerokasta ottaen työstettävän materiaalin huomioon. Maastoauton ulkoisiin osiin on käytetty tummempaa puuta esimerkiksi konepeittoon, ikkunoihin ja kattoluukkuun, mikä on mukava lisä, jota emme ole aikaisemmin nähneet Woodworking Artin malleissa.





Malleissa on myös runsaasti pikkujuttuja, jotka moni jättäisi pois, mutta juuri nämä pienet seikat nostavat autot tavanomaisuusta. Ovenkahvat, vetokoukut, astinlaudat ja tuulilasinpyyhkimet tuovat realismia, joita harvemmin nähdään puusta tehdyissä autoissa.

Näissä autoissa on myös toimivia yksityiskohtia, kuten vaikkapa autojen ovet. Itse asiassa tässä Defenderissä kaikki neljä ovea aukeavat, sekä lisäksi sivulle aukeava tavaratilan ovi paljastaen koko sisätilan, josta löytyvät niin istuimet, kojelauta, keskikonsoli kuin ohjauspyöräkin.

”Konepuun” alta löytyy myös moottori, joka on yllättävän hienosti detaljoitu. Aitoihin pienoismalleihin puuautoja ei tietenkään kannata verrata, mutta puisissa autoissa on omanlaistansa orgaanista viehätystä, mihin tarkat metallisetkaan pienoismallit eivät pysty.

Muihin toimiviin osiin sisältyvät ohjaus ja jousitus, joita varten tarvittiin erillinen alustakappale. Ironista kyllä, uuden Defenderin puumalliin on päätynyt rakenne, joka löytyi vanhemmista Land Rovereista. Uudessa Defenderissä ei ole erillisrunkoa, vaan itsekantava korirakenne, mikä myös aiheutti kädenvääntöä klassisten Defenderien fanien keskuudessa. Alta löytyvältä videolta voi itse seurata Defenderin valmistumista puupötkylästä valmiiksi autoksi!



LähdeCarscoops

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Tilaa Tyyliniekan uutiskirjeLähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Lähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Tietojasi emme luovuta eteenpäin.