Unohda Hiluxit ja muut pappavehkeet: Tässä olisi ultratyylikäs BMW:n lava-auto!

BMW on jatkuvasti kiistänyt, että se lähtisi kilpailemaan Mercedeksen X-luokan lava-auton kanssa. Epäilyjä ei ole ainakaan hälventänyt Bemarin X7 katumaasturin pohjalta tehty konsepti lavamallista. Valmistajan oma näkemys asiasta tuo mieleen lähinnä Volkkarin Amarokin, mutta BMW:n urheilullisen räyhäkäs imago tarvitsi ihan jotain muuta kuin ikämieshenkisen puutavaran kuljettimen.

BMW:n virallinen näkemys aiheesta.

-- MAINOS --

Onneksi on olemassa virolainen CG-suunnittelija Rain Prisk, joka tuo esille omia pitkälle vietyjä, ja hyvin ammattimaisia muotoiluvisioitaan. Tältä useissa isoissa autojulkaisuissakin noteeratulta taiteilijalta on tullut huimia visioita aikaisemmin mm. Ford Focus RS-X, Bugatti Chiron ja Range Rover Velar –malleista. Miehen uusimpien Facebook-päivitysten joukkoon kuuluu visio Bemarin uudesta lava-autosta, joka on huomattavasti nuorekkaampi ja tyylikkäämpi kuin tehtaan omat visiot.

Priskin muotoiluvisiossa BMW X7:n lavaversio on kaksipaikkainen, ja olemus on selvästi henkilöautomaisempi. Melko pienillä BMW:n naamataulun kromilisäyksillä ja muotoilun terävöinneillä pikkiksen stuukiin on saatu lievä ripaus amerikkalaista henkeä, sillä onhan muutoinkin kyseessä sikäläisen elämäntavan ilmentymä. Jos BMW koskaan lähtisi kilpailemaan avolavamarkkinoilla, olisi konehuoneen valikoimista löydyttävä kunnon valikoima niin bensa-, kuin dieselmoottoreitakin, ja mieluiten 6- ja 8-sylinterisinä. Kasikoneinen Bimmeri lavan kanssa saa ainakin allekirjoittaneen mielenkiinnon heräämään!

-- MAINOS --




BMW:n virallinen näkemys X7 dual-cab pick upista pitää sisällään 3-litran bensaturbon suoralla kuutoskoneella, joka tuottaa 250kw ja 450nm, jotka välitetään neljälle renkaalle 8-lovisen askin saattelemana. Jos kuvitellaan sama valikoimista löytyvällä 4,4-litran kaksoisturbolla ja bensaveekasilla, josta saadaan revittyä 460kw tehoa ja 750nm vääntöä, olisi kyseessä yksi nopeimpia renkaita repiviä avolavoja koskaan. Vielä kun Priskin visioiman pikkiksen takaosan katumaasturihenkisyys saadaan muokattua näyttämään enemmän lava-autojen perinteitä kunnioittavaksi, olisi kyseessä melkoinen pakkaus kaikin puolin. Olisihan vaihtelua hävitä liikennevaloskabat autolle, jonka lavan takaosassa komeilevat isolla kirjaimet BMW.

LähdeMotoring

Videot

Uusimmat

Nyt se on testattu. Onko uusi vai vanha Defender parempi maastossa?

Yksi kaikkien aikojen maastokelpoisimpia autoja on perinteisesti ollut Land Rover Defender, josta tänä vuonna tuotantoon on tullut täysin uudistunut...

Ikä on vain numero – 80-vuotias John Clower ajaa lähes joka päivä Ferrari F40:llään

Vuonna 1987 lanseerattu Ferrari F40 on viimeinen auto, jolle merkin perustaja Enzo Ferrari ehti antaa vielä siunauksensa tuotantoon. F40...

Audin Taycan on kohta täällä – uusi RS e-tron GT toimii Span 24 tunnin kisan johtoautona

Automaailmassa on tiedetty jo pitkään, että Audi on kehittämässä omaa neliovista sähkö-coupéa samalta pohjalta Porsche Taycanin kanssa. Nyt auton...

Erikoinen tarina, miksi tämä vuoden 1980 ykkös-Golf on jäänyt lähes ajamatta

Ikäisekseen tavanomaisessa kunnossa olevia ykkössukupolven Golfeja saa edelleenkin miltei taskurahoilla, joskin ainakin Saksan suunnalla hyväkuntoisten arvo on ollut jo...

Toyota Celica täyttää 50 vuotta – rallissakin legendaarisen japanilaissportin ura venyi seitsemän sukupolven mittaiseksi

Ford Mustangin perustamalla poniautoluokalla oli kauaskantoisia seurauksia muillakin mantereilla. Euroopassa tämän idean pohjalta syntyivät Ford Capri ja Opel Manta,...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...
Tilaa Tyyliniekan uutiskirjeLähetämme sinulle kerran päivässä koosteen uusimmista julkaisuistamme.

Lähetämme sinulle kerran päivässä koosteen uusimmista julkaisuistamme. Tietojasi emme luovuta eteenpäin.