Tyylikkäät, mutta eri aikakautta edustavat autot kaksintaistelussa – Lamborghini vs Tesla

Teslan näkeminen samalla radalla superautojen kanssa taida enää olla minkään valtakunnan yllätys kenellekään. Teslat ovat jo aikoja sitten näyttäneet nopeutensa ja tehokkuutensa, minkä johdosta ne voidaan viedä kisaamaan maailman nopeimpia autoja vastaan.


Varsinkin jos kyseessä on Tesla Model S Performance, voivat Ferrarin, Bugatin ja Lamborghinin kaltaiset perinteiset urheiluautojen kuninkaat olla hätää kärsimässä. Tässä jutussa nähdään video, jossa Model S Performancen päivitetty entistäkin tehokkaampi versio kohtaan itsensä Lamborhini Aventador S Roadsterin.

-- MAINOS --

Pelkkien tehonumeroiden valossa Teslan ylivoima on murskaava. Teslan kaksi sähkömoottoria tuottavat yhteensä 838 hevosvoimaa, ja käsittämättömät 1300 Newtonmetriä välitöntä vääntöä. Aventador S puolestaan luottaa 6,5-litraiseen V12-koneeseen, josta saadaan revittyä 740 hummaa ja Teslaan nähden vaatimattomat 690 Nm vääntöä.


Kaikki ei tietenkään ole näin yksinkertaista. Ensinnäkin Tesla on autoista selvästi painavampi. Möhkälemäisen Model S:n paino on jo yksistään akkujenkin takia huimat 2241 kiloa, mikä on perhesedanille melkoinen ja urheiluautolle jopa karmiva lukema. Italian härkä painaa 1625 kg, mikä antaa sukkelasti muotoilulle Lambolle selvän etulyöntiaseman.

Voittaako viivalta lähdettäessä kiihdytyskisassa kevyempi vai tehokkaampi auto? Entä miten käy kun kisataan kiihtyvyyttä suoraan vauhdista, tai kun mitataan lyhyempää jarrutusmatkaa? Katso alta autojen välinen kamppailuvideo!

-- MAINOS --




LähdeMotor 1

1 KOMMENTTI

  1. EI superauton suorituskykyä määritellä pelkällä kiihdytyskilpailulla. Mukaan pitäisi ilmanmuuta laittaa setti rata-ajon eri ominaisuuksia mittaavia testejä, kuten ihan alkuun kierrosaika kilparadalla, 10-20 kierroksen kisa, pujottelutesti,… Veikkaan että Tesla saisi kuonoonsa erittäin rankasti tuollaisessa todenmukaisemmassa testissä.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Uusimmat

Porsche esitteli uusia pistokehybridejä – Panamera-malliston huippuversiossa on 700-heppainen sähköistetty voimalinja

Porsche Panameran toinen sukupolvi on pysynyt nuorekkaan oloisena, vaikka auto on ollut markkinoilla jo nelisen vuotta. Edelleen ajankohtaisesta tyylistä...

Vanhat Broncot ovat nyt haluttuja – ruostekasoistakin taistellaan Ebayssä

Vielä joitain vuosia sitten Bronco muistettiin Fordin tuotannosta poistuneena mallina, jolla O. J. Simpson päästeli poliisia pakoon 90-luvulla. Näyttävän...

Jäähyväiset pelkälle bensakoneelle – Ford Mondeota saa jatkossa enää hybridinä tai dieselinä

Ford Mondeo astui takavetoisen Sierran saappaisiin vuonna 1993 modernin poikittaismoottorin ja etuvetotekniikan voimin. Keskiluokan Fordin ura on siis venynyt...

Nyt se on testattu. Onko uusi vai vanha Defender parempi maastossa?

Yksi kaikkien aikojen maastokelpoisimpia autoja on perinteisesti ollut Land Rover Defender, josta tänä vuonna tuotantoon on tullut täysin uudistunut...

Ikä on vain numero – 80-vuotias John Clower ajaa lähes joka päivä Ferrari F40:llään

Vuonna 1987 lanseerattu Ferrari F40 on viimeinen auto, jolle merkin perustaja Enzo Ferrari ehti antaa vielä siunauksensa tuotantoon. F40...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...
Tilaa Tyyliniekan uutiskirjeLähetämme sinulle kerran päivässä koosteen uusimmista julkaisuistamme.

Lähetämme sinulle kerran päivässä koosteen uusimmista julkaisuistamme. Tietojasi emme luovuta eteenpäin.